En dimmig dag

I förrgår så träffade jag min bror efter jobbet. Vi ska träna på "stegen" tillsammans. En av mina brors döttrar kan hänga i den här och svänga sig fram och tillbaka flera gånger. Jag klarar inte ens ett steg, haha. Vi köpte en gummisnodd för att få hjälp i början. 
 
Vi ska börja nästa vecka på det utegym som ligger närmast min bror och någon gång ska vi vara hos mig. Det blir ju en social grej också. :-) Planen är att träna varannan vecka. Killen i butiken som hjälpte oss jobbar själv som PT. Jag skulle ha frågat honom om det är samma muskler som används i axelpressen? Den som jag orkar hela fyra gånger i sträck...
 
Efter inhandlandet av gummisnodd så blev det "indiskt". :-)
"Hot little India". Gulligt namn!
 
Jag märkte på min bror att de är oroliga för mig, singel och allt. Det fick mig att tänka på den meditation som jag gör varje morgon och som heter "love and kindness" av Mia från Grow by Mia . Där säger hon "lär dig att släppa taget." Jag har inte förstått innebörden av det förrän häromdagen. 
 
Att släppa taget, så som jag tänker mig det, är att inte forcera fram saker utan att låta det hända i sin egen takt.  Vissa saker behöver komma inifrån. Om du till exempel vill ha ett bättre självförtroende och du känner dig förtvivlad för att det är jobbigt när du inte tror på dig själv. Det är då jag tänker att det kan vara dags att släppa taget... Du kanske behöver gå en kurs, göra något som du är bra på för att börja tro mer på dig själv. Grejen är att det kanske behöver mogna i sin takt? 
 
Det var dimma på vattnet...
 
Månen syns fortfarande... Det är sådana här dagar som du inte vill gå till jobbet, haha. 
 
Mia nämner Jack Kornfield som har en podcast som handlar om "letting go". Jag har inte lyssnat på den ännu. När jag har gjort det så kanske "att släppa taget" får en helt annan mening. :-) 
 
Tusen kramar 
Phyllis Andersson
 
 
 
 
 
lars
2017-11-10 @ 09:05:39
URL: http://nykterfyllekaja.blogg.se

Jag läste nånstans att inget växer i mörker och för att komma ur mörkret så är meditation ett bra sätt. Nu är saken så att Jag är inte speciellt bra på att meditera, svårt att varva ned, helt släppa taget som du säger. Men men jag får väl öva, kanske lära mig, kurs? Kanske kolla den som du utför varje morgon. love and kindnesseller så
ha en bra dag med broschan

Svar: Så roligt med din kommentar! Jag har också jätte svårt att meditera. Jag har så mycket planer i huvudet som jag tänker på hela tiden, men ibland för någon minut så kan det fungera. :-) Så det är väl träning som gäller! Ha en skön helg! :-)
ByPhyllis




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0