En dag i Malmö

Har du också varit med om att du tar beslut utan att du tänker efter så mycket utan du "bara gör det". Ungefär så kände jag när jag bokade in ett antal resor till nästa år och min resa till Malmö... Det var en känsla och ett beslut som kom inifrån. Sedan kommer verkligheten i kapp att allt kostar, haha, men ibland vill du något så mycket att du ser till att det blir gjort. 
 
Min andra dag i Malmö fick jag ställa klockan för jag skulle till min "gamla frisör". Det är svårt att hitta en bra frisör tycker jag. Någon som du litar på när hon eller han kommer med förslag om en förändring och där kemin stämmer. 
 
På en av Malmös bakgator...
 
Min frisör hade nyligen köpt en ny lokal tillsammans med en kollega och hon visade mig runt. Det kändes som igår fast vi kom fram till att det måste ha varit cirka tre år sedan sist. Jag litar på hennes omdöme och min vanliga fråga blev: "Vad tycker du" och sedan gjorde jag som hon föreslog. :-)
 
Efter tre och en halv timme begav jag mig ut på stan. Jag hade ett praktiskt prov som jag skulle göra i min fotografikurs. När du pluggar är du aldrig riktigt fri, eller hur?
 
 
Det blev Västra Hamnen som är ett måste när jag är i Malmö. Jag hittade ett ställe där vågorna slog in mot land som var perfekt eftersom jag letade efter ett "rörligt" motiv. Vi skulle jämföra ett foto med lång respektive kort slutartid. Det kan bli ett väldigt effektfullt resultat där vattnet ser ut som dimma. 
 
Gå på upptäcksfärd i Västra Hamnen! Här är det "skånska änder" som njuter av solen. 
 
Jag mötte på min kollega från igår. Hon var ute på en lunchpromenad. Kul att få en pratstund när du flanerar själv på stan!
 
Ett annat måste är Malmö saluhall! Fast det var första gången som jag var där. Jag skulle fråga om öppetiderna och då råkade det vara en gammal kollega som hade sadlat om helt! Från media branschen till glasstillverkning! Ibland känns det nästan som magi när du träffar på gamla bekanta när du minst anar det!
 
Jag fick provsmaka. Vilken mjuk och gräddig glass, mums! Min favorit blev pistageglassen. 
Snälla kom till Stockholm! 
 
"Malmhattan". Malmö Live ett annat måste till nästa gång. 
 
"Hem" och plugga sedan ut på stan och träffa min väninna från igår. Vi har en resa att planera ihop!
 
Goda skratt och god mat!
 
Malmö var en sådan resa som jag bokade mer på min känsla. Det var nog en kombination av att jag längtade efter mina vänner och att jag behövde vara ledig. Det kanske är något som omedvetet ligger och gror inom dig och sedan plötsligt så gör du något utan att reflektera så mycket. Det känns som om det är magen som styr, haha. 
 
Jag gillar inte själv att bli fotograferad...
 
Nöjda och glada begav vi oss hemåt i Malmö natten. Ibland är det bra att låta magkänslan bestämma!
 
Tusen kramar 
Phyllis Andersson
 
 
 
Lars Gustafsson
2017-11-22 @ 15:32:28
URL: http://nykterfyllekaja.blogg.se/

Tack för dina fina bilder från Malmö. Det verkar som du har haft det trevligt i Skånes Metropol. Jag har varit några gånger i Malmö, men det är länge sedan. Jag gillar själv också inte att hamna på foto. Men du ser så glad och lycklig ut. Härligt med fina vänner som man kan besöka och umgås med. Trevlig fortsättning på Onsdagen. Slask och blask här

Svar: Tack ska du ha! :-) Jag tycker att det känns som om Malmö är en stad som du måste ta dig "under ytan" för att upptäcka. Härliga och avslappnade människor och spännande arkitektur finns det gott om! :-)
ByPhyllis




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0