Vad är lycka?

Jag hoppas att du också njuter av din ledighet! Det är så vackert i stan med all julbelysning och är inte alla gladare än vanligt? På jobbet var det kollegor som redan för några dagar sedan önskade God Jul. De har en välbehövlig vila framför sig. Den längsta natten är förbi och det blir ljusare. Jag är tacksam för mitt nya uppdrag som förhoppningsvis ska vara under ett år.
 
Visst är det härligt att börja planera för kommande semester? Ibland i kombination med att du måste hålla igen och spara för att dina planer ska bli möjliga. Kanske inte lika kul, haha. 
 
Vackra Nynäshamn. 
Nyrökta räkor och en julöl bryggd lokalt! 
 
Min mamma är på besök och vi åkte till Nynäshamn för att handla en "favoritsill" som bland annat innehåller curry och äpple.., lax, ett lokalt bröd och annat gott! Sedan blev det en promenad till centrum och mamma köpte sin sista julklapp. Det var perfekt att åka hit för det var så lugnt och avslappnat. :-)
 
Sedan blev det en lunch på "Hamnkrogen". Mina räkor kom direkt från rökeriet... Det var inte ett bord ledigt och det kändes som om alla njöt av dagen och av att umgås. Vi sa att det här får nog bli en tradition och varför inte komma hit hela familjen och sitta vid ett långbord. 
 
Så pyntat och fint överallt!
Vi tog en promenad längs kajen och sedan var det nära till tåget. 
 
Nu till punkt sju av Esther Zimmers "17 sätt att komma ihåg vem du är".
 
Ge dig själv tillåtelse att vara lycklig. Jag frågade mig själv, vad gör mig lycklig?  Jag skrev en lista på 100 ord som handlade om lycka. Försök! Du blir kanske förvånad över de enkla svaren du får. 
 
Nästa vecka kanske det blir en lista för mig!
 
Idag ska vi iväg på ett födelsedagsfirande, men innan dess så ska jag ta en joggingrunda. Det gör mig lycklig. En sådan enkel sak. 
 
 
Lycka är kanske enklare än du tror? 
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson
 
 
Lars Gustafsson
2017-12-23 @ 17:25:41
URL: http://nykterfyllekaja.blogg.se/

Julkram Phyllis från mig och lycka till i nya uppdraget. Tag vara på dagen. Imorgon jul

Svar: Tack, tänk att det är jul och snart ett nytt år... Det känns alltid speciellt med ett nytt oskrivet blad. Det är lite hisnande om du tänker att du kan fylla det med precis vad du vill. Inget är ju omöjligt ! :-)
ByPhyllis




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0