Olika typer av resor

Tänk då närmar sig Nyår! Det känns som om jag har bloggat så länge, men det är bara sedan april. Nästa år kommer min blogg att vara annorlunda. Jag ska ut och resa igen! Det här året har det inte blivit några resor fast jag har varit jätte nöjd med det.
 
Alla säger att åren går snabbare ju äldre du blir. Jag har inte känt det, i alla fall inte det här året. Vad kan det bero på att vissa år bara verkar försvinna i tomma intet och andra sätter sådant avtryck? Året som har gått kommer att vara ett av mina mer minnesvärda fastän jag inte kan sätta fingret på exakt varför. 
 
Vissa saker kommer inte att förändras... Det bästa jag vet är en lång promenad längs vattnet...
Många fler joggingturer hoppas jag på... Fast det var lite mörkt på eftermiddagen, skönt när ljuset kom. :-)
 
Jag skrev att jag inte hade rest, fast resor gör du kanske hela tiden? Om inte fysiskt så kan du resa i dig själv eller om du till exempel byter jobb så är det en typ av resa till något nytt? Det kanske är dessa resor som är mest värdefulla..., en resa till förändring. Jag gillar tanken på ständig förändring. Det kan vara att du får en aha upplevelse och att du gör något omvälvande i ditt liv eller att du bara tar en annan väg till jobbet. 
 
Andra saker är sig lika... Det fantastiska utegymmet finns alltid där!
I måndags var det ödsligt...
... och mina skor var leriga. Nej, jag var inte så duktig att jag tränade med ett bildäck, hihi. 
 
Nu till Esther Zimmers punkt elva som är: "Lär dig att leva med din kropp". Jag sammanfattar vad Esther Zimmer skriver. 
 
Efter trettio år av yo-yo bantning så bestämde jag mig för att sluta med olika dieter för gott och att sluta fred med min kropp och att återhämta mig från min matstörning. Jag bryr mig inte om vad någon annan säger för jag vet att jag har gått igenom ett "helvete" med att vara manisk över min kropp och mat och att vara i ett ständigt krig med mig själv...
 
... När du tar ett beslut att sluta med dieter så tar du ett beslut att lita på dig själv och världen behöver kvinnor som litar på sig själva...
 
Jag tänker på det som Esther Zimmer skriver om att "strunta i vad andra säger". Det stämmer så väl med hur jag själv kan tänka när jag har sagt att jag vill göra något och andra reagerar med förvåning. När din omgivning visar så tydligt att "det där kan du inte göra" eller "det passar inte dig". 
 
Mitt kära utegym en sen eftermiddag med axelpressen. Här är det "hatkärlek" som gäller! :-)
Det tar emot ibland, men vem har sagt att allt ska vara enkelt?
 
Ibland är vi snabba på att tala om för någon annan vem och vad de är. Det är ingen annan som vet bättre vad den personen behöver och "vem" den är. 
 
Du kan ha gjort en lång resa som ingen känner till förutom du själv...
 
Tusen kramar 
 
Phyllis Andersson
 
 
 
 
 
 
Lars Gustafsson
2017-12-28 @ 14:10:16
URL: http://nykterfyllekaja.blogg.se/

Gott Slut på året Phyllis. Du har bloggat tre månader längre än mig

Svar: Jag känner mig fortfarande som en nybörjare i bloggvärlden. Det finns så mycket du kan utveckla. Din sida, bilderna och att hitta sin nisch! :-) Härligt med ett nytt år och nya möjligheter! Gott Nytt År!
ByPhyllis




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0