Mirakel

Just nu är det många som är i "startgroparna" inför julfirandet. Vi sitter med vårt kaffe och om några timmar är vi på väg till familjen.
 
Det blir en annorlunda jul. Jag är en lycklig nybliven faster igen! Kan du få en bättre julklapp? Det innebär också att min bror och svägerska "firar" julen på BB. Jag ser redan fram emot alla besök hos min bror och att få njuta av de nya "miraklet".
 
Tänk jag har levt ett halvt liv och nu ska hon starta sitt...
 
Fantastiska mirakel...
Det blev en underbar joggingtur igår! De röda lyste upp, men jag vet inte vad det är till för?
 
Då tänkte jag skriva om punkt åtta av Esther Zimmers "17 punkter för att hitta tillbaka till dig själv". Esther Zimmer skriver: "Skriv ner dina rädslor."
 
Skriv ner dem på baksidan av ett gammalt kuvert. Det är häpnadsväckande hur rädslorna förlorar sin styrka genom att du skriver ner dem med bläck på en gammal sliten papperslapp. 
 
På måndag och tisdag nästa vecka så tänkte jag ha "bara vara" dagar. Jag kommer att passa på att följa några av Esther Zimmers punkter och rensa bland tidningar och papper. Ja, allt sådant som du inte tar dig tid med när du är inne i "ekorrhjulet". 
 
Jag funderar på att göra mig av med min fina byrå och ta ner mitt skrivbord från vinden istället. Det känns trist, men samtidigt underbart att ha ett skrivbord att sitta vid och där jag kan få plats med alla mina papper som ibland fyller mitt köksbord. När du bor "litet" så får du prioritera"...
 
Det får bli en "nystart" på det nya året då jag får en fin arbetsplats!
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0