Ha kul utan alkohol

Extra lediga dagar visst är det härligt! När är din bästa stund på dagen? När har du mest energi? Visst är morgonen underbar! Nu är det skönt att få sova ut och att sitta länge med frukosten tycker jag.
 
Idag ska vi hälsa på det nya "miraklet" och jag njuter av att vara faster igen. Ikväll börjar allvaret igen och jag ska plugga inför mitt sista prov i fotografikursen. Redan inom en vecka börjar kurs två, så det blir inte mycket vila emellan!
 
"Lunch på rökeriet i Nynäshamn". Jag hoppas att det ska bli en ny jultradition!
 
Även fast det är tufft med pluggandet så är mitt mål att fortsätta med "Media och Kommunikation"... Det blir att ställa in sig på att helgerna framöver till stor del kommer att bestå av studier!
 
Mer och mer så känner jag att mitt 2018 börjar klarna och jag är närmare min vision för det nya året! Hur är det med ditt 2018?
 
Var får du energi av?  Kanske som mig genom att promenera längs vattnet...
 
Nästa punkt med Esther Zimmer kommer här! Punkt 9 som är: "Stop drinking". Det låter väldigt drastiskt så här skriver Esther Zimmer...
 
Det här kanske är kontroversiellt och jag är inte emot alkohol, men alkohol hjälper dig inte att komma ihåg vem du är. Tvärtom, jag tror att den får dig att glömma bort vem du är. 
 
Förr innebar fredagen att jag alltid drack öl eller vin, men idag dricker jag mer sällan. Det är något som "bara har hänt" och det ligger ingen tanke bakom det. Däremot så gillar jag inte att dricka för mycket om jag ska träffa en väninna på en AW till exempel.
 
Jag uppskattar mer seriösa möten idag än vad jag gjorde förr. Det är likadant om jag besöker en vän eller har besök så skulle jag idag till och med kunna tänka mig att vara utan alkohol. Förr "bunkrades" det uppe massa öl och vin, men varför? Hur känner du?
 
När allt kommer omkring så är ju kärleken viktigast...
 
Att ha kul behöver ju inte innebära att du måste dricka, eller?
 
Jag tycker att ett glas rödvin förhöjer maten eller en öl till de rökta räkorna så helt vill jag inte vara utan!
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson
 
 
 
 
Lars Gustafsson
2017-12-25 @ 13:10:20
URL: http://nykterfyllekaja.blogg.se/

Lycka till med fotoprovet. Kärleken är störst alltid. Nä jag dricker inte alkohol, jag klarar inte av det. Jag mår bra utan sprit eller vin o öl. Finns mycket annat gott att dricka. Kram på dig och fortsatt god jul




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0