Ta hand om din hälsa

Jag hade tänkt skriva igår, men det går visst inte att bryta sina rutiner, haha.
 
När har du mest energi?
 
Jag vet att om jag inte får det gjort på morgonen så blir det förmodligen inte av. I alla fall inte om det är något som tar längre tid och som kräver lite mer arbete.
 
Det var Sköldkörteldagen på Skandiabiografen i Stockholm i lördags.
 
Genom åren när jag har haft något projekt på gång har jag alltid suttit och "jobbat" innan mitt vanliga arbete. Ibland har det hänt att jag har gått upp fyra på morgonen ... 
 
Har du något som du verkligen brinner för och som får tiden att försvinna?
 
Det var en mycket som var intressant på Sköldkörteldagen. Efter att ha läst igenom mina anteckningar så ska jag försöka komma med "tips." Om du är intresserad av hälsa, varför inte utbilda dig till hälsocoach eller inom funktionell medicin. Kanske det är framtiden? Att se på helheten och inte bara på att bota en symtom?
 
Naturen är hälsa för mig.
Igår cyklade jag för första gången till jobbet. Det tog dubbelt så lång tid som planerat, haha. 
 
Tänk på att det spelar ingen roll hur nyttigt du äter om du stressar och sover för lite. Det verkar vara det som alla nämner först: Stressen. Det hade alla föredragshållare gemensamt, de som pratade om kost och vad du själv kan göra. 
 
Just nu lyssnar jag igen på Eckhart Tolles bok: "Lev livet fullt ut". Det är bland den viktigaste boken som jag någonsin har "läst." Det är lätt att glömma den "mentala" biten när du tänker hälsa.
 
Det blev min "hatkärlek" i helgen. Nu klarar jag i alla fall dubbelt så många repetitioner!
 
Prova en dag och betrakta dina tankar.
 
Vad säger du till dig själv?
 
Det tycker jag är jätte intressant och lite av ett uppvaknande. Jag kämpar med att "leva i nuet" och inte hela tiden planera framåt eller tänka på det som har hänt. Det är inget quick fix utan det får ta sin tid. :-)
 
Glöm inte att vara snäll mot dig själv!
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0