Hemma igen

Nu sitter jag här i mitt kök igen och ser ut på gården. Jag bar med mig datorn ända till Belfast, men det blev aldrig någon tid för att blogga.
 
Det var intensiva dagar. Ja, vi hade ju inte så många dagar bara från tisdag eftermiddag till lördag förmiddag. 
 
Vi blev avundsjuka när vi tittade på vädret i Sverige där vi bara kunde se gula solar. I Nordirland var det ett "varannandagsväder", men vi hade i alla fall semester och wow vad fint det var! 
 
Tidig morgon i Trelle och vi hade hela resan framför oss. 
 
Jag kom åter underfund med att jag trivs bäst på landet, men jag vill ändå ha lite stad. Belfast var en stad som berörde med sin historia. Den är speciell och jag är glad att jag har fått uppleva den, men kommer jag att återvända? 
 
Det finns mer att se, men det beror på åt vilket håll utvecklingen går. Jag hoppas att murarna kan rivas och att staden kan blomstra med ett rikt kulturliv och folkliv, precis som staden Londonderry, som kallas för "kulturstaden."
 
 
Igår blev det en joggingtur och utegymmet. Jag kände av all pommes som jag har ätit, haha. 
 
En sak är jag säker på och det är att jag kommer att återvända till Irland! Min dröm är att bila runt under en längre tid. Det är en fantastisk vacker kust och så mysigt med alla B & B.
 
Vi bilade till norra delen under två dagar och vi bodde på ett fantastiskt hotell. Det var något speciellt med det hotellet. Det var som att det fanns plats för alla, enkelt och avslappnat med en vacker omgivning vid havet. Folk kom förbi och ville ha ett rum och det var som om de inte ens tittade i datorn utan det var bara att komma in. 
 
 
Det var en blandning av Agatha Christie, "Pang i bygget" och något som jag inte kan beskriva. Om jag en dag skulle känna mig "utbränd" så vet jag var jag ska åka ...  Eller att ta mig sig någon dit som behöver få lugn och ro. 
 
Jag tycker att det bästa med att resa är alla människor som du träffar. Du vidgar dina vyer och du lär dig så mycket. Du får också inspiration av den som du reser med. 
 
I helgen ska jag ta hand om alla bilder och sedan kommer jag att berätta mer om vår resa!
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson
 
 
 
Angelica Wåhlin
2018-05-15 @ 12:08:34
URL: http://angelicawahlin.se/

Vilka vackra vyer!

Svar: Tack! 😊 Visst är det en underbar period nu och man vill stoppa tiden!
ByPhyllis




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0