Första resan

Första resan för i år närmar sig!
 
Jag och en väninna ska åka till Belfast. Vi är gamla kollegor från när jag bodde i Skåne. Vi har rest tillsammans till Irland tidigare, men då Dublin. Framför mig ser jag mysiga små pubar med mycket musik. Vi har nästan inte planerat något och den bok som jag har köpt är mer en "uppslagsbok." Fast jag har läst på lite historia.
 
Nya vårblommor i vår egen konstinstallation där jag bor.
 
En dag ska vi hyra bil och åka norrut till något som heter "Giant´s Causeway." Det är en otroligt vacker klippformation vid vattnet. Jag tänker redan på att gå upp tidigt och fotografera. Vi ska övernatta alldeles i närheten så att vi hinner insupa atmosfären. 
 
Min väninna gillar att teckna så vi har varsitt intresse och vi kommer bägge att leta efter motiv. Något som vi också vill se är "Scrabo Tower." Vi såg ett foto på instagram. Där såg vi också en bild på "Dunluce castle" som verkar ligga vid vattnet.
 
 
Den gamla kameran får hänga med på mina resor i år. Den är elva år gammal, men det kändes för stressigt att köpa en ny bara några dagar innan resan. När jag frågade om råd om ett nytt objektiv så tyckte de att jag skulle köpa en ny kamera istället, haha. Jag kanske följer deras tips inför nästa resa. 
 
Jag är en person som sällan kollar väderleken, men min väninna sa att det såg ut att bli okej väder så vårjackan får följa med. Jag intalar mig själv att det ska vara varmare där.
 
Jag längtar efter "att bara få vara" och att träffa en massa trevliga människor!
Blommor utanför min port. De lyser upp vardagen. :-)
 
Först blir det Skåne! Jag ser verkligen fram emot det. Senast jag var där var i november så det är på tiden med en resa söderut igen. Samma dag som jag kommer fram blir det en middag med en annan tidigare kollega. Jag vågar inte tänka på hur många år det är sedan vi sågs.
 
Sedan ska vi "se Malmö för en dag." Det blir mysigt att ha några dagar i Skåne innan vi åker vidare till Irland.
 
Malmö here I come! "Love!"
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0