ByPhyllis

Tankar om hälsan
Det blir varannandags bloggning för mig. Jag skriver på morgonen innan jag ska till jobbet. Det innebär att jag är uppe alldeles för tidigt, haha.
 
De dagar som jag inte skriver kollar jag min almanacka, får gjort saker som jag inte har hunnit med på kvällen och sedan är det ju alla mina anteckningsböcker ...
 
På grund av min sköldkörtelsproblematik så skriver jag ner hur jag mår och vilka symptomer jag har. Jag tänker ta ett steg i taget och reda ut varför jag har fått det och vad jag kan göra för att leva lite hälsosammare. 
 
Vackra Stockholm.
 
Eftersom jag har ätit ensidigt sedan jag blev (halv)vegetarian, så tänkte jag ta tag i det först. Jag har bokat en tid hos Nadja Öström som är kostrådgivare och som själv har en lång historia bakom sig med sköldkörtelsproblem. Vad jag mest ser framemot är att få prata med någon som "förstår". 
 
Jag har redan börjat min "kostresa" genom att lyssna på podden: 4Health med Anna Sparre Jag brukar passa på och lyssna på den när jag promenerar. 
 
Jag kan rekommendera Skeppsholmen när du är i Stockholm där du har en massa museer på en liten plats. 
 
Det jag redan har tagit tag i är att tänka på att sluta stressa på jobbet. Ett fenomen som jag har märkt var att det blev stressigt när jag skulle gå hem. Jag har ofta suttit med något i sista stund och sedan när du är som jag att du värnar mycket om din fritid, då får du plötsligt bråttom hem. 
 
Nu packar jag ihop i tid i lugn och ro om jag inte bestämmer mig för att sitta över Jag intalar mig själv att jag kan gå fastän de andra sitter kvar. Den lilla tid vi har på kvällarna tycker jag att det är viktigt att vara rädd om för att vi ska må bra. 
 
På väg till Skeppsholmen är det vackra vyer också. Du kan enkelt promenera från Kungsträdgården. 
 
Sedan prioriterar jag sömnen över allt annat och jag försöker lägga mig senast vid tio. Det är svårt fast om det krävs så hoppar jag till och med över träningen. 
 
Jag tar en promenad efter jobbet så ofta det går på cirka fyrtio minuter. Efter det har jag några övningar av min naprapat och jag försöker även göra övningar från min e-klubb "GrowbyMia".
 
Jag har redan amält mig till den nya "Kick starten" och vi har en gemensam träning snart!
 
Du kan också ta en längre promenad från Gamla stan till Skeppsholmen. Här ser du Skeppsholmen till vänster. 
 
Det här är min prioritering:
 
Sömn
Hälsosam mat
Träning
 
Jag ska försöka hitta en bra läkare för jag vill inte "vara min egen", men samtidigt så känner ingen min kropp så bra som jag gör själv. 
 
Äntligen så har jag landat lite och jag börjar känna mer lust för att hitta på saker. Ett tag så ville jag bara vara hemma och då lät jag mig själv vara det. Jag brukar skämta på jobbet om att "jag inte har något liv". 
 
Sedan kan du ta spårvagnen från Kungsträdgården till härliga Djurgården.
 
Idag ska jag till min bror och ha "mysfredag" och sova över. På lördag ska jag hälsa på en väninna som bor en bit utanför stan. 
 
Det är ju viktigt att ha kul också!
 
I mina andra anteckningsböcker så skriver jag bland annat om mina framtidsplaner. Jag inser att jag har många år kvar att jobba, även fast jag är femtio plus så jag planerar vad jag ska göra resten av mitt liv.  
 
Snart är det dags för en ny omgång av "Kick start", då blir det kanske ännu en ny anteckningsbok i samlingen! 
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress