Vackra Nordirland

Lises och min resa i Nordirland fortsätter och nu är vi ute och bilar längs kusten. Det har varit en perfekt kombinerad resa. Några dagar i Belfast och sedan en tur norrut. Det enda vi önskade oss var några dagar till, men så är det väl alltid? Om du inte drabbas av hemlängtan förstås. 
 
Det finns så mycket att upptäcka, men du hinner bara skrapa lite på ytan. Mina tankar och känslor för Belfast ändrades efterhand som jag lärde känna staden och jag vet fortfarande inte vad jag tyckte? När vi satte oss i bilen och körde norrut, blev jag som förälskad!
 
Vårt nästa stopp. En liten fiskeby med ett slott. Gillar du slott så är ju England perfekt!
 
Efter att knappt ha kommit halvvägs så stannade vi igen. Här råkade jag tappa en plopp till mitt örhänge så jag lämnade ett litet spår efter mig i Glenarm. Vi köpte dricka och sedan promenerade vi runt för att fotografera. 
 
Det var inte så mycket människor ute. Vi var ju där innan högsäsongen och det verkade inte vara så många människor som bodde här. Vi letade efter ett café, när vi plötsligt såg en skylt om ett slott och vi bestämde oss för att gå dit. 
 
Nästan var vi än kom så kändes det som ett perfekt ställe att stanna en dag på. 
Jag önskade ofta att jag var mer påläst om de olika platserna under vår resa. En gammal kanal med en vacker bro. Vad var detta för plats? Hur hamnade det ett slott här?
 
Andra resor som jag har gjort har jag planerat för varje dag och läst på om de olika platserna, men det kräver ju också flera timmars planering. Ibland vill du kanske bara "go with the flow" och du vill inte heller lägga ner den tiden på planerande som krävs. Att resa för att utforska och för att komma tillbaka är väl inte heller fel?
 
 
Caféet hade inte så hög mysfaktor och vi var inte så desperata efter fika så vi hoppades på bättre tur senare. Däremot var det en super trevlig liten fabrik där de tillverkade fudge. Jag köpte lite som present att ha med hem. 
 
Vissa platser kräver mer tid att upptäcka. Det är som människor och allt som krävs är kanske bara lite tålamod? Om jag ska resa tillbaka till Nordirland så känns det konstigt att inte åka till Belfast, det finns så mycket mer att upptäcka här!
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0