Nya utmaningar

Mitt bland alla mina projekt, resor och semesterplaner så ska jag också börja en ny diet. Det är absolut ingen bantning, eftersom jag inte tror på några "genvägar" vad gäller något i livet. Utan det här ingår i min plan att bli så frisk jag kan från min autoimmuna sjukdom Hashimoto. 
 
Enligt Eva Renner som jag har köpt kosthäftet ifrån så blev hon helt frisk. Det vågar jag inte hoppas på, men jag gör ett försök i alla fall!
 
Ibland när jag känner mig "självupptagen" och "ego" med allt mitt hälsotänk så minns jag vad de säger på flyget: "Sätt först syremasken på dig själv och sedan på den som behöver hjälp ..." Visst är det lättare att älska andra och finnas där för din familj och vänner om du själv mår bra?
 
Igår blev det "Paradiset" som är en "ekologisk" butik i Stockholm.
 
Det blir som ett annat liv. Jag kommer att behöva läsa innehållsförteckningar ännu mer och fråga på restaurangen vad maten innehåller. På jobbet får jag säga till att jag inte längre kan vara med på "fredagsfikat".
 
Nästa vecka ska jag baka och då blir det glutenfritt. Självklart kommer jag att vara med och fika i fortsättningen, men då får jag suktas när de andra njuter av hembakat.
 
Min kära orkidée som är ett minne från mitt förra uppdrag blommar som aldrig förr. 
 
Jag är ingen läkare och jag förespråkar inte alla att äta glutenfritt, men många med mina besvär säger att det mår bättre utan socker, gluten och laktos. I Eva Renners recept finns ingen gluten. 
 
Min kropp är nog inte i balans just nu. Jag proppar i mig vitaminer eftersom jag hade en del brister vid senaste kontrollen på Werlabs. Jag vill fylla på mina förråd och sedan ska jag försöka få i mig det mesta jag behöver via maten. 
 
Ett kort som jag valde på FB av några som du fick välja mellan. Ja, jag ska tacka ja till hjälp om det erbjuds. :-)
Vi hoppas väl alla på att det finns någon som vakar över oss. 
 
Nu ska jag snart laga gröt av bovete. Det blir spännande! Jag är med i en e-club där det finns en massa träningsvideos och du får också pepp av fantastiska Mia som driver klubben.
 
Under juli månad ska vi göra en ny övning varje dag. Jag gillar utmaningar så jag är givetvis med. Det är en lyx att få unna sig en halvtimme bara åt sig själv. Det kanske inte gäller mig fullt ut som är singel, haha, men för er som har familj i alla fall. 
 
Dagen före Midsommar var jag helt ensam på utegymmet och hade den här utsikten. Helt folktomt ...
 
Det gäller att lyssna på sin kropp. Just nu vill jag ha lite lugnare träning som till exempel styrketräning, yoga och att blanda några av Mias kortare övningar. Sedan njuter jag av de dagar då jag cyklar till jobbet eller av en och en annan långpromenad.
 
Fråga dig själv vad du tycker är kul och vad du behöver just nu. Fråga också dig själv: "Om inte nu, när?" 
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0