Intensiva dagar i Hälsingland

Det tog tid att smälta vår utflykt till vildmarken och visningen som vi var på. Mina tankar snurrar i huvudet. Det är ett stort beslut att köpa hus och jag vet att jag kommer att vara tvungen att förändra mitt liv. Jag ska göra en långresa till hösten som är planerad sedan länge. Det är ju inte den bästa timingen. 
 
Men hur skulle jag kunna veta att jag skulle hitta ett sommarställe så snabbt och ändå hade jag bara bokat en visning under vistelsen i Hälsingland. 
 
Min tuffa mamma som hänger med i värmen. 
 
Dagens utflykt var Bjuråkerstämman. Jag är uppväxt med folkmusik eftersom jag har spenderat varje sommar sedan jag var liten i Hälsingland. När vi körde upp på den stora parkeringen och jag hörde fiolmusik fick jag nästan tårar i ögonen. Den som jag gillar allra mest är Delsbo brudmarsch. Då kan jag inte hejda mina tårar. För mig finns det inget vackrare. 
 
Det var jätte fint och överallt satt människor och spelade. Det serverades gammeldagsmat som till exempel kolbulle dit det var långa köer. Vi hade med oss fika så det enda som vi köpte var glass. Mamma hade inte heller varit här så hon tyckte också att det var kul. 
 
Det var en lättsam stämning och människor verkade njuta av musiken och solen. 
Vi körde vidare för att ta ett dopp och det blev Fönebo som inte ligger allt för långt ifrån. 
Fina mamma som njuter av vågorna. 
 
Jag blir överraskad av alla fina bad som finns här. Det kan jag inte hitta i närheten av mig där jag bor. Just här nöjde jag mig med en kall dusch eftersom det var parasiter i vattnet som det blir när det är så här varmt. Det är inget ovanligt och helt ofarligt, men jag bestämde mig ändå för att låta bli att bada. 
 
Vi åt av vår pick-nick och kopplade av en stund innan det blev en promenad längs vattnet.
Vi avslutar dagen med att köra till kyrkan där mormor är begravd och hennes mor och far. 
Det var skönt med en hatt i solen. 
 
Det är väldigt intensiva dagar här i Hälsingland. Det är egentligen inte så viktigt för mig vad vi hittar på så länge vi är tillsammans.
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson
 
 
 
 
 
Anonym
2018-08-05 @ 10:05:53

Hur gick det med huset? Har du köpt det? Är ju så nyfiken! :) Kram Y

Svar: Tack för frågan! :-) Jag vet inte än så länge hur det ska gå. Det är fler som är intresserade och jag kan inte gå upp så mycket i pris. Det känns lite som att gå på nålar eftersom jag redan ser det som "mitt hus". Kram P
ByPhyllis




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0