Kickstart

Visst är det fint att tända ljus på morgonen! Jag vill göra allt för att förgylla vardagen! Vad kan du mer göra? På min kaffebryggare sitter en lapp där det står: "Njut av varje ögonblick". Idag börjar kursen "Kickstart 2018" och jag hoppas på att få frukostförslag också. Något som känns "wow" på morgonen! Gröt är gott, men det kan behövas variation. 
 
Klockan 6 går det att gå in och läsa om dagens träningspass och tips om mat! Efter min influensa så ska jag ta det lugnt, men Mia på Grow by Mia har lovat en mjukstart! 
 
Citroner är inköpta! Vi ska starta dagen med vatten och citron ...
 
Idag har jag en känsla av att jag kommer att vara en av de gladaste på jobbet! Vilken skillnad det var i morse mot för en vecka sedan.
 
Eftersom inte mina kursböcker har kommit ännu så får jag hitta något annat att läsa på resan till jobbet. Du kan faktiskt göra det kul att pendla, ja, så kul som möjligt i alla fall! Jag brinner för fotografi så att plugga gör mig bara glad. Eller varför inte lyssna på en bok?
 
Idag ska jag ta med min fina tekopp till jobbet. Den kommer att behövas extra mycket den här veckan om jag inte ska förlora rösten. 
 
Något mer som gör mig tacksam är våra fruktkorgar särskilt nu när jag ska leva på vatten och bröd för att kunna spara till resorna i år, haha. 
 
Det blev en underbar men kanske lite för lång promenad igår ...
 
Vi har inga fikapauser på jobbet, men jag tänkte ta mig själv lite tid "off" någon stund på dagen. Ringa ett samtal, titta på de böcker som vi kan låna på jobbet, ta med en kollega och snacka lite eller bara ta en extra tepaus!
 
Jag är så tacksam för mitt jobb! Det betalar mina räkningar, jag har väldigt fina kollegor och det är kul! Eftersom det är ett nytt uppdrag så är det en massa nytt att lära som jag gillar. Det är också en väldigt social arbetsplats där vi till exempel kör ett litet gympapass tillsammans när andan faller på. 
 
Du kan säkert också se det positiva med ditt jobb! Om du som jag har ett kontorsjobb så kanse du tycker att det är svårt fast om du tänker efter så väljer du själv ... 
 
Vad kan du inte leva utan?
 
Har ni sett det underbara programmet "Lerins lärlingar"? Det är helt fantastiskt och jag ser redan fram emot att få se nästa avsnitt på onsdag! Det känns kul att följa en serie och härligt att få längta. Den finns på SVT play också. Då slipper du känna pressen på dig att du ska skynda dig hem. 
 
En kvinna i programmet säger ungefär så här: "Utgå alltid ifrån vad en person är bra på. Då kan du nå hela vägen nästan ..." Jag gillar inte att hon la till "nästan", men annars var det så fint sagt!
 
När jag hörde det så tänker jag på när du skulle göra ditt gymnasieval. Jag önskar att vår syokonsulent hade fråga mig samma sak och även frågat vad jag brinner för? 
 
Då börjar snart "Kickstart 2018" och jag är peppad! Citronerna är "framdukade", min anteckningsbok ligger framme och jag har skapat en lista på Spotify som ska puscha på träningspassen!
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0