Acceptera läget

När det nu är måndag igen så tänker jag på mannen i spärren som jag laddade mitt månadskort hos i fredags. Han hade verkligen glimten i ögat och utstrålade sådan glädje.
 
Han gjorde inte bara det han var tvungen att göra, utan samtidigt så kändes det som om den här mannen gillade sitt jobb. När jag gick därifrån så kände jag mig glad och jag började fundera på hur jag tar mig an mitt jobb? 
 
 
Ibland när solen skiner längtar jag mig bort från jobbet. Kanske som kvinnan till vänster. Sitta med min hund :-)
 
Jag har ju ett val om jag har ett jobb som jag inte trivs med. Antingen så är jag kvar och accepterar min situation eller så söker jag ett annat jobb, inte alltid så lätt, jag vet.
 
Tänk om jag skulle ha den bästa viljan hur än min situation ser ut? Att ta mig an arbetsuppgifterna precis som om jag brann för mitt jobb? Det kan ju inte göra det värre, eller hur?
 
Prova en dag. Ladda innan du ska till jobbet. Se det framför dig som om du längtar och att det ska bli kul att äntligen få jobba igen efter helgen. Var nyfiken och positiv till allt som du ska göra och till det som händer under dagen och tänk "entusiasm". 
 
 
 
Jag minns ett uppdrag jag hade för några år sedan där jag inte trivdes. Jag mådde "fysiskt illa" varje dag som jag gick till jobbet. Jag var där i drygt ett år ... Idag trivs jag jätte bra på mitt uppdrag och jag känner att bättre kan det inte bli. Jag vill vara som mannen i spärren, sprida glädje och göra mitt jobb med entusiasm. 
 
Det är klart att om jag hade ett alternativ framför mig och jag kunde välja ett jobb som fotograf ... Dit kanske jag kommer en dag, men just nu vill jag gilla det som jag gör och jag tror att inställningen kan vara avgörande. 
 
Vi kan inte göra mer än vårt bästa och glöm inte att du är bra precis som du är!
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0