Planer

Igår var jag på sjukhuset hos en anhörig och då kom det många tankar. Saker och ting blir ju inte alltid som du har tänkt. Du måste vara beredd på det oväntade. Ibland blir dina planer ändrade och du får tänka om, släppa taget och acceptera den nya situationen. 
 
Det föll så fina snöflingor utanför fönstret. Jag kände mig glad för allt hade vänt till det bättre. Innan jag kom dit så hade jag varit en sväng på jobbet. Det är ett nytt uppdrag och jag känner extra ansvar. Jag ville få undan saker så att de inte skulle fastna hos mig. 
 
Jag vill tillbaka till "vardagsflowet". 
 
Allt var som vanligt på jobbet. Jag kände hur bra det är där och hur jag uppskattar mina kollegor. Det känns jobbigt att bryta de vanliga rutinerna och ge sig av på förmiddagen. Men som sagt, ibland händer det saker som gör att du för en stund bryter den vanliga lunken. 
 
Jag har börjat "Kick start" som ska få igång oss med träning, kost och mentalt. Jag vet inte vad jag ska säga om min egen insats, hihi. Det har varit en omtumlande start på det nya året. 
 
"Gamla promenadbilder".
 
Mitt mål var en helt annan plats än den jag är på idag. Saker har hänt som inte ingick i min plan.
 
Kan du känna likadant? Att du nästan blir arg på dig själv för att inget händer och du kommer inte dit du vill? Då kan jag tipsa om "Tomas och Dennis Podcast". Jag har börjat lyssna på den och de menar att: "Det blir alltid som du har tänkt dig". 
 
När jag börjar tänka på "Kick start" så har den förändrat mer än jag tror. Det är en massa nya saker och tänk som har kommit in i mitt liv och jag har redan ändrat många vanor. Den är med i den E-club som jag prenumererar på och den kommer igen i april. Jag funderar på att vara med igen!
 
Det gäller att sänka ribban vad gäller dina krav på dig själv. 
 
Oväntade saker kommer alltid att hända. Du kan aldrig lita på att din plan kommer att hålla. Jag ska släppa taget. "Var är jag idag och vad ska jag göra nu för att komma dit jag vill?"
 
Glöm inte att du är en fantastisk person och att du är bra precis som du är!
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0