Passion

"Take your passion and make it happen".
 
Vet du var det kommer ifrån? Jo, titellåten till filmen Flashdance.
 
Vad har du för passion som du vill förverkliga?
 
Det här med passion är kul eftersom det kan ha olika typer av betydelse. Vi visade min svägerskas mamma en passionsfrukt. Hon är inte från Sverige och när hon översatte "passionsfrukt" så började hon att skratta och hon trodde att vi skämtade med henne.
 
Vackra snöiga Stockholm. Efter ett träningspass i Tantolunden förra helgen.
 
Det är härligt att vara passionerad över något. Det som jag är passionerad över eller "brinner för" fyller jag mycket av min fritid med. Jag undrar vad jag hade gjort annars? Vad hade tillfredsställt mig?
 
Du glömmer fort bort att inte alla är som du själv. Under en lunch med mina kollegor så frågade jag om de hade några intressen"de brann för", men det var ingen som hade det. Nästan alla av dem har barn så då blir det en hel annan situation och svårt att jämföra med mitt "singelliv".
 
 
Det var fler än jag som var ute och fotograferade förra helgen. 
 
Jag har levt ett ganska "planlöst" liv fram tills jag var i slutet av trettioårsåldern. Tagit dagen som den har kommit och låtit något annat styra mig. Det är bland annat därför som jag har min anteckningsbok där jag skriver så ofta jag kan om "vad jag ska göra idag för att komma dit jag vill". 
 
Gör en plan för att nå dina mål, men glöm inte bort att njuta av ögonblicket!
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson
 
 
 
 
 
 
 
 
Lars Gustafsson
2018-02-23 @ 09:51:40
URL: http://nykterfyllekaja.blogg.se/

Phyllis. Jag vet inte om jag brinner för något speciellt. Men jag har bestämt jag ska jobba lite som kontaktperson för ensamma själ och sådana personer som inte mår så psykiskt bra. Det ska jag göra nu när jag kommer hem till kylan igen
Jag är ju ändå pensionerad. Och vill göra något meningsfullt innan jag återvänder till värmen igen

Svar: Det låter som ett väldigt meningsfullt engagemang som du tänker ge dig in på. Att engagera sig i saker kanske ändå bottnar i något som du brinner för djupt inom dig? Vilken underbar känsla att få möta andra människor och att få möjlighet att få dem att må bättre. Jag tycker själv att det är fantastiskt att ta hjälp av "mentorer" som under flera år har lagt på sig erfarenhet och kunskap inom ett område. När vi kommer upp i åldern så har vi mycket visdom att dela med oss av. Tänk när man själv var ung och vilsen vad bra det hade varit med någon äldre att ha meningsfulla samtal med och som hade kunna stötta. Någon som "såg en" och som gav dig upp uppmärksamhet. Jag tänker att det är mycket så med unga idag att mycket av vad de behöver är uppmärksamhet. Någon som verkligen lyssnar. Toppen att det finns människor som du som engagerar dig. :-)
ByPhyllis

Lars Gustafsson
2018-02-24 @ 08:59:50
URL: http://nykterfyllekaja.blogg.se/

Ja mitt engagemang grundar sig på att jag själv hade det kämpigt ett tag. För flera år sedan. Därför känner jag starkt för personer som har det besvärligt på något sätt. Du själv Phyllis är en inspirerande människa och din blogg gillar jag

Svar: Tack för din fina kommentar! :-)
ByPhyllis




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0