Lugnet efter stormen

Har du haft känslan av att ha fått livet tillbaka?
 
Jag sover bättre sedan två dagar och i morse gjorde jag min meditation. Det är som om livet har kommit tillbaka på bara några dagar. En del "symptomer" finns kvar, men där har jag också känt förbättringar.
 
Jag som tycker att jag har lärt mig att "stanna upp" och känna in, men jag har inte lyssnat på min kropp. Jag minns när den började säga ifrån, men då tog jag mig inte tid att tänka efter utan jag litade på det som provsvaren visade. 
 
 
Min bror och jag tränade på utegymmet igår. Det var underbart att vara ute i solen och det blev många goda skratt. Det blir det alltid när jag är med min bror. Visst är det härligt att få skratta så att du får ont i magen. Det var skönt att få jobba med kroppen igen. 
 
Nu är det promenader som gäller så ofta det går. Tänk att det bästa är gratis!
 
Det är en ny vecka och jag ska börja med att äta glutenfritt, undvika socker och byta ut mjölken. Snart blir det havremjölk i kaffet och i gröten! Jag har några lådor lasagne i frysen och dem tänker jag äta upp. 
 
Längre fram så ska jag testa en detox från boken 21 dagar av Karin Björgegren Jones. Jag ska klara av den första utmaningen innan dess! Under detoxen så ska du göra uppehåll med kaffet. Det tror jag blir det svåraste. Morgonen med kaffet är den bästa stunden för mig. Fast jag trodde aldrig att jag skulle sluta med gluten heller. 
 
Ett ödsligt Skansen. "Statarlänga" tänk vad tufft det var på den tiden. De hade andra utmaningar.
 
Det kanske är dumt att säga "aldrig" för vem vet vad som händer i framtiden? 
 
Glöm inte att du är en fantastisk person och att du är bra precis som du är!
 
Jag påminner mig själv också, hihi.
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson
 
 
Lars Gustafsson
2018-02-05 @ 09:37:01
URL: http://nykterfyllekaja.blogg.se/

Vad härligt att höra du är på G igen. Meditera. Nåt jag behöver förbättra. Eva Ahles hade lite tips det ska jag provade Du skratt behöver vi massor. Jag träffar en Amerikan som heter. Robert. Jag kallar homom Happy Robert. Han är helgalen men rolig
Nej framtiden vet vi ingeting om. Och skönt är väl det. Kramis på dig Phyllis

Svar: Ja, visst är det viktigt med goda skratt. Just nu försöker jag komma på vad vi kan göra för att få det ännu mera glatt på jobbet. :-)
ByPhyllis




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0