Leva livet

Underbart att sitta i köket och se ut på snöflingorna i lampljuset.
 
En ny vecka ligger framför oss.
 
För mig blir det några sjukhusbesök hos anhörig, träning och jag ska få manikyr. 
 
Den här helgen har jag gjort ett fotografiprov som har tagit största delen av min tid. Att jag sökte den här kursen är bland det bästa som jag har gjort, men jag ska erkänna att det är andra böcker som jag längtar efter att få läsa. 
 
En bild från Skansen där jag var för att fotografera för ett annat prov. 
 
Om det blir som jag har planerat så vill jag läsa vidare, fast jag funderar på att vänta till hösten. Det som jag inte gjorde i högstadiet ska jag göra nu. Jag ska ringa en syokonsulent och planera för vad jag vill göra resten av mitt liv. De säger ju att det aldrig är försent, hihi. 
 
Det blev i alla fall tid över för träning i helgen och långpromenader. Det finns så mycket kul du kan göra utomhus! Springa, gymma, simma på sommaren, powerwalka och rida. Av någon anledning så har jag förr snöat in på att "du måste gå till gymmet för att träna."
 
Jag funderar till och med på att skaffa bil för att komma igång och rida. Det finns en ridskola i Uppsala som verkar bra och som har westernridning. 
 
 
Glöm inte de fina utsiktsplatserna när du är på Skansen!
 
När jag stannade till i helgen för att ta ett foto med min mobil som alltid är med till skillnad från min stora kamera ..., så kommer det fram en äldre man och pratar. 
 
Kan ni också känna ett "avståndstagande" när någon okänd människa börjar prata? Till exempel om du står och väntar på en buss? Tyvärr så kan jag vara så. Jag minns nyligen när en man kom fram som jag gissar var från Grekland. Han var jätte trevlig, men jag kände verkligen hur jag backade och svarade motvilligt. 
 
Den här gången var jag inte sån, men det fick mig att tänka hur jag vill leva mitt liv och att jag vill "leva". 
 
 
Jag känner att "vara rädd" är inte att leva livet fullt ut. Jag vill inte vara rädd för att träffa främmande människor och för att gå utanför min comfort zone. Vad kan hända egentligen? Vad är jag rädd för?
 
Att vara nyfiken, släppa på skygglapparna och att öppna sitt hjärta. Det är väl det som gör dig levande?
 
Fortsättning följer om "Ingvar" som jag träffade under min promenad och som gjorde min helg ännu bättre.
 
Fantastiska Stockholm som jag vill skriva mer om.  
 
Glöm inte att du är en fantastisk person och att du är bra precis som du är!
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson
Maria
2018-02-12 @ 14:31:29
URL: http://gairamsbilder.blogg.se

Underbart vackra bilder!

Svar: Tack för den fina kommentaren! :-)
ByPhyllis




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0