Dagens lilla utmaning

Så länge som Kick starten varar ska jag också utmana mig själv varje dag med något nytt. Det blir totalt trettio utmaningar. Den första ändrade jag på. Istället för att avstå från fredagsfikat på jobbet, så avstod jag från "kakburken" som vi har i vår grupp.
 
Påsk och jul är en tuff tid för sådana som jag som gillar godis, men som samtidigt inte vill frossa. Nu är vardagen tillbaka och jag bestämde mig för att det är det söta "varje dag" som jag vill undvika. En tårtbit där, tuggummi, tabletter och kakor. Det är sådant som triggar igång min "godistarm", hihi. 
 
Jag hoppar av två stationer innan och går hem. Det kommer att bli många härliga promenader framöver.
 
Min andra utmaning igår var att inte glömma mitt motto "att njuta av varje ögonblick." Den senaste tiden har jag blivit medveten om att jag kan få lite tråkiga tankar på jobbet, särskilt framåt eftermiddagen. "Vad segt det är." "Jag är så trött" och "jag vill hem."
 
Det är ju inte så himla kul att få så tråkiga tankar. Igår så tänkte jag särskilt på det. Jag gick ifrån när det blev segt, var noga med att säga till om eftermiddagsfikat och jag pratade mer med mina kollegor. 
 
Det behövs ofta inte så mycket för att lätta upp stämningen på jobbet. 
 
Min tredje utmaning är att gå ifrån på jobbet och ringa viktiga samtal. Det kan ta mig flera veckor att komma mig för att ringa ett samtal. Det är mycket "ska bara" och sedan glömmer jag bort det. 
 
Idag har jag två samtal som jag vill göra. Det kan låta så löjligt enkelt, men för mig är det inte det. Samma sak är det hemma. Till exempel så hade jag en gnisslande skåpslucka som jag retade mig på i flera månader tills jag en dag oljade in gångjärnen och plötsligt så gnisslade den inte längre. 
 
Så härligt det är att röra på sig varje dag.
 
Idag blir det utegymmet och kanske jag provar att springa dit? Det var länge sedan. På kvällen blir det som vanligt övningar med Kick starten och "naprapatövningar."
 
Igår jobbade jag över en timme, promenerade och tränade hemma. Ändå hann jag med att se ett Robinsonavsnitt. Det är skönt med lite "lättsamt" i livet också eller hur? För mig blir det en och en annan "feel good" stund i tv-soffan.
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0