När om inte nu

Visst är det lätt att glömma insikter som du får? Du tänker så mycket bra saker, men sedan händer inte så mycket mer. Jag fungerar så att om jag inte gör det jag tänker nu så blir det inte av. 
  
Eftersom det är genom att göra något kontinuerligt som du får nya vanor och som i långa loppet gör att du kan nå dina mål, så spelar det roll att det blir av. 
 
Jag mindes en av mina gamla insikter "att om du inte gör det nu, när ska du göra det"? Bara genom att tänka så har hjälpt mig att komma igång med att göra meditation på morgonen och efter det en övning som jag fick av min naprapat men som jag ofta har glömt bort
 
Idag är det fredag och jag ska försöka skapa en ny vana - att yoga. Det får bli en ny fredagsvana! Om jag är med någon så kan vi köra ett yogapass tillsammans! :-)
 
 
Ikväll ska jag bryta de "soffvanor" som jag har fått de senaste två veckorna när jag har känt mig hängig och inte mig själv... Det blir en liten tröskel att komma över!
 
Jag ska sätta mig vid datorn istället och fundera på hur jag ska göra en "Nystart" med mitt projekt som jag flyttade fram på obestämd tid. Det får bli helgens arbete!
 
För inte så länge sedan lyssnade jag på en podd av "Ett större liv" där Ida Therén var med. Jag läste nedan på hennes sida idag. Jag har plockat ut olika stycken från hennes krönika. Du kan hitta den här!
 
"Att välja det rätta framför det lätta"
 
"Tidigare i sommar gick Ana Londono bort. Tillsammans med sin bror Pablo låg Ana bakom klädmärket This is Sweden, som blandade mode och antirasism. Hon var designer utbildad på Central Saint Martins i London, men också aktivist, queer och politisk flykting, som kom till Sverige från Colombia 1991.
 
Den kombinationen innebär en rad utmaningar, men hon lät sig aldrig stoppas av yttre begränsningar. Hon struntade i att följa en lättare väg, och valde istället sin egen. Som om hon någonstans visste. Att det här kommer ta slut. Så nu kör vi.

Hon följde hjärtat, tills det en dag slutade slå. Hon var bara 33 år.

Bild som jag har hämtat från nätet. Den är så gullig och tankeväckande... :-) 

 

... Hon var en sådan person, där budskapet genom hennes för tidiga död blir tydligt, enormt. I alla fall för mig: 

Lyssna på din egen sanning.

Men det vi kan göra, här och nu, är att tänka ”Vad skulle Ana göra?” Svaret är starkt, tydligt, som ett fyrverkeri. 

Att välja kärlek, före rädsla. Det rätta, före det lätta".

Jag ska ha Ana Lonono som inspiration i helgen... Vilken fantastisk människa!

Lite avkoppling får det bli i helgen också!
 
Jag vill inte glömma min gamla insikt: "om jag inte gör det nu när ska jag göra det"?
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson

 

 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0