Lyx i vardagen

Vad kan vara mera lyx än att ta ledigt en fredag och bara vara? Livet rusar på så fort att du aldrig hinner tänka efter:
 
Vad vill jag? Är jag på rätt väg?
 
Det kan också vara att boka den där teatern som aldrig blir av eller att ringa ett viktigt samtal som du bara skjuter framför dig. En dag att ta tag i saker helt enkelt!
 
Jag skulle egentligen ha rest bort den här helgen, men jag kände att jag behövde ta det lugnt så det blev en ledig dag hemma istället. Visst är det svårt när du riskerar att göra andra besvikna, men ibland behöver du tänka på dig själv. 
 
Det blev en lugn morgon istället. Senare på dagen tog jag en tur till stan och köpte joggingskor på Löplabbet. Det är så professionella och som bonus kan du få tips på hur du ska göra om du har något problem. :-)
 
Jag längtar efter att få komma ut och prova mina nya skor!
 
Mr N. hörde av sig och vi träffades på en fika. Det caféet kommer alltid att få en viss betydelse för mig. Regnet öste ner utanför men jag tror faktiskt att det lyste lite om oss två där i hörnan av caféet... vid fönstret... Han ville ta nästa steg... 
 
Jag kan erkänna att jag inte fick mycket gjort resten av kvällen, haha. Det känns både lite nervöst eftersom jag är rädd att något ska gå fel, men mest härligt. Jag fick påminna mig själv om att njuta av stunden!
 
Fredagen den femtonde september blev en helt underbar dag full av vardagslyx. 
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson
 
 
 
 
 
 
norrbotten emma
2017-09-16 @ 08:36:21
URL: http://nouw.com/lillemmish

ha en underbar lördag


kramis

Svar: Tack, det ska jag ha på mina rosa moln, haha. Önskar dig en härlig lördag! Kramis
ByPhyllis




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0