Att sakna vardagen

Tänk vad du kan sakna de "vanliga rutinerna" när du inte känner dig pigg. Kanske ordspråket som jag aldrig riktigt har förstått passar in här?
 
Du ser inte skogen för alla träden...
 
Jag har känt mig hängig den senaste tiden och jag längtar bara efter att få sova. Egentligen skulle jag stanna hemma från jobbet och bädda ner mig, varför gör du inte det?
 
Jag har i alla fall slutat tidigare och som tur är så har vi det lugnt just nu.
 
Det är svårt att gå tidigare, jag tycker att alla värderar en som mindre ambitiös när du flexar varje dag. Men jag värderar min hälsa högt, så jag har ändå smitit iväg för att få komma hem och vila...
 
Min kille har jag inte kunnat låta bli att träffa, fast jag känner att jag inte är mitt bästa jag. Vi har precis blivit ihop så det är ju lite känsligt just nu. I helgen ska vi gå på bio och ut och äta. Det känns som en "lagom" aktivitet just nu. 
 
Jag saknar att vara mitt vanliga glada jag, att kunna träna och att njuta av långa promenader!
 
Jag går inte ens till jobbet, utan nu blir det t-banan ända fram till dörren...
 
Underbara vanliga vardag vad jag saknar dig!
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson
Erica
2017-09-21 @ 09:06:02
URL: http://fikastyle.blogg.se

Åh, vad jag känner igen mig. Har hittat till din blogg via det här inlägget så vet inte bakgrunden till att du mår dåligt just nu, men jag gissar och det låter som någonting som har med stressrelaterad ohälsa att göra? Så är det för mig. "Egentligen skulle jag stanna hemma från jobbet och bädda ner mig, varför gör du inte det?" är en fråga jag ställer mig nästan dagligen just nu. Varför är det så svårt att tillåta mig att sjukanmäla mig, bara för att jag inte är förkyld eller magsjuk eller någonting liknande? Varför är det så svårt att låta den mentala hälsan vara skäl nog. Känner även igen mig i oron kring vad andra ska tycka om att man går tidigare. Skriver om min situation och hur jag försöker hantera den på min blogg. Ska börja följa din. Kram

Svar: Tack för din fina kommentar och det är väldigt smickrande att du vill följa min blogg! :-) Jag har varit på väg att gå in i väggen för länge sedan och ibland kan jag känna att jag är på gränsen att hamna där igen. Jag var mitt uppe i att arrangera ett event vid sidan om mitt vanliga arbete, som tyvärr blev för stressbetonat, mycket pga att jag är en tidsoptimist, så det var självförvållat... Men vis av erfarenheten så har jag flyttat fram det i tiden innan det gick för långt. Det är ett intressant ämne att diskutera. Varför får du dåligt samvete när du sjukskriver dig från arbetet? Varför känns det som om alla tittar snett på dig när du går hem tidigare? Varför inte unna varandra "livskvalité? Det hade varit underbart att kunna maila till chefen att "jag behöver vila idag för att få mer energi". Det är en härligt känsla att få ta hand om sig själv. :-) Jag känner att jag har fått inspiration av dig! Du har en jätte fin blogg och jag kommer att följa dig. :-) Kram
ByPhyllis

Erica
2017-09-21 @ 20:22:34
URL: http://fikastyle.blogg.se/

Gulle dig! Vad skönt att höra att du lyckats balansera det någorlunda och inte helt trillat dit än! Diskuterar gärna! Och bra frågor. Varför är den mentala hälsan fortfarande så tabubelagd och inte en legitim anledning till att sjukanmäla sig.. Kanske får jag börja gå i bräschen för det helt enkelt! ;) Försöker ta hand om mig på andra sätt, idag när jag har sjukanmält mig har jag gått en promenad i solen, tittat på tv, yogat lite lätt och läst självhjälpsbok. Allt i min egen takt. Så fint att du säger att du fått inspiration av mig, hoppas att vi genom våra bloggar kan fortsätta med det framöver! Stor kram!

Svar: Din röst behövs därute, det är många idag som inte mår bra och som känner för hög press på sig. Framförallt unga människor! Jag söker efter att få jobba med något som jag brinner för och det är där min stress ligger, att jag vill göra det nu..., men allt tar sin tid... Jag vill också att alla ska ha rätt att vara rädda om sig och kunna sätta sin hälsa först. Kanske något arbetsgivaren skulle tänka mer på? Kanske något för den moderna arbetsplatsen? Ja, jag hoppas att vi ska kunna inspirera varandra. :-) Stor kram!
ByPhyllis

Erica
2017-09-22 @ 11:10:39
URL: http://fikastyle.blogg.se/

<3!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0