Att gå en kurs

Jag är så glad för jag har kommit in på en kurs på NTI skolan! Jag ska läsa "fotogafisk bild 1" som är på distans. Oh, det ska bli så spännande! Jag har redan beställt kursboken så nu vet jag vad jag ska läsa på t-banan på väg till jobbet...
 
Tänk egentligen vad mycket spännande kurser det finns! Det är som ett smörgåsbord och det är bara att välja. Om du har tur att komma in på Komvux eller på en kurs på Universitetet så kostar det ingenting. Så klart, då blir det också tuffare studier och du får läxor. 
 
Jag tänkte "skola om mig" och jag ska börja med foto! Min plan just nu är att få gå fortsättningskursen och sedan fortsätta att läsa kurser inom Media och Kommunikation... Sedan får jag se vad det blir av det! :-)
 
Sedan jag var liten har jag fotograferat och nyligen har jag upptäckt hur kul det är att göra inställningar själv på kameran istället för att använda auto. Min dröm är att kunna skapa konst av foto. 
 
Jag vill så mycket... Jag vill skaffa hund ...
 
Jag började med min Nystart och bloggande i april i år och jag har återupptäckt hur mycket jag tycker om att skriva och fotografera!
 
Du kanske har några slumrande intressen att hitta tillbaka till?
 
Min stora utmaning just nu är hur jag ska lägga upp dagarna? Att få tid för det viktigaste, familj (inklusive pojkvän:-) och vänner? Att träna och koppla av? Haha, ja, det blir nog den största utmaningen just nu. Jag kanske får sitta på söndagen med min almanacka och planera in varje dag... Fast det låter kanske lite trist!?
 
Det bästa är nog att planera "veckan" med plats för lite improvisation! :-)
 
... jag vill börja rida igen ...
 
Jag är rädd för att hamna i samma fälla som när jag var yngre (ung:-), att jag är för lat och inte kämpar på när det är lite jobbigt. Jag vill satsa hundraprocent på den här kursen och inte bara fyrtioprocent...
 
... jag skulle vilja ha ett hus på landet ... Haha, fast det behöver inte vara ett slott ...
 
Jag tror att planering är underskattat! Det är min svaga punkt, framförallt att följa den, hihi, men jag ska göra ett försök att sätta mig varje söndag och planera...
 
Hur ska du annars komma dit du vill om du inte planerar? 
 
Just nu tänker jag njuta av att jag har kommit in på min kurs som gör mig lycklig inombords. Fast så länge jag har min familj och vänner omkring mig så kan jag inte bli lyckligare!
 
"Det viktigaste är att aldrig glömma kärleken. I slutändan är den allt som betyder något"
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0