Vädret och kärleken

Jag kan inte rå för det, men jag tänker inte så jätte mycket på vad det är för väder... Självklart, i semestertider så vill jag också ha sol :-), men om jag inte ska göra något speciellt, så reflekterar jag sällan över vädret.
 
Tro det eller ej, men jag gillar november månad! Det är så mysigt med julbelysningen och tanken på att julen närmar sig.  
 
Det blev en härlig joggingtur igår. 
Det var ett lätt regn, men det var en skön frisk luft. 
 
Mörkret ställer till det lite med träningen får jag erkänna. På sommaren är det lättare att komma ut och springa och du behöver inte fundera på att du måste ut innan mörkret kommer. 
 
Du kan inte ta något för givet, vare sig med vädret eller något annat, som kärleken... Ibland är saker och ting inte som du tror och du börjar fundera. Det blir sällan bra när du börjar fundera. Jag missade min tvätttid igår eftersom jag hade för mycket i mitt huvud!
 
"Jag trodde på detta... Trodde att det skulle vara mindre komplicerat... Trodde att jag kunde lita på kärleken och att få ge mig hän. Så kom det igen, det där du får höra om din svagaste punkt som du är medveten om... men som det inte är så lätt att ändra på fast du försöker. Känslan kommer att du inte duger som du är. Det går inte att dölja, du är plötsligt annorlunda. Det är bra att jag fick veta om dina innersta tankar, men det gör ont. Jag vet inte om det kan bli bra igen. Genom dina ord så lärde jag känna dig lite mer. Nu väntar jag på "tystnaden". Jag känner mig redan sorgsen i förväg. Som om jag gör mig beredd på det värsta. Något har slocknat inom mig. Du kan nog inte begära att någon ska kunna se igenom dina murar..."
 
 
Regntunga skyar...
Utegymmet en regnig dag. Det var ingen större trängsel, haha. 
Maskinen som är min största utmaning just nu. Jag klarar fyra i rad med stor möda...
 
Det var ett par som också tränade. Jag hade just kämpat med min "svåraste" maskin när tjejen gick dit och gjorde minst tre gånger tio utan problem... Jag har lång väg kvar, haha. 
 
Härlig utsikt från gymmet. 
 
Ta aldrig något för givet. Tänk efter och uppskatta det som du har...
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson
 
 
 
 
 
Lillemmish - mode - inspo
2017-10-09 @ 07:08:11
URL: http://nouw.com/lillemmish

Härliga foton =)

ha en underbar måndag
kramis

Svar: Tack, det kan vara kul att fotografera trots regn. :-) Önskar dig en underbar måndag också! Kramis
ByPhyllis

Anonym
2017-10-10 @ 18:38:37

Fin och sorgsen text om kärleken... och när den tar oönskade vägar ❤️ /Y

Svar: Tack! Ja, tänk att det ska vara så svårt. Det är tur att det finns så mycket annat att glädjas åt i livet. :-)
ByPhyllis




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0