Tidstjuvar

Har du också varit med om att du försöker förändra något men att du är så inkörd i gamla hjulspår så det händer inte så mycket? 
 
Jag har inte förstått varför jag inte gör det som jag har planerat på helgerna. Det kan vara små saker som att komma upp på vinden och hämta blomkrukor. Helg efter helg går men krukorna står kvar där uppe... Min cykel är kvar ute i regnet fast jag skulle ställa ner den i källaren och tavlor som skulle jag skulle hänga upp står kvar på byrån i hallen. 
 
Foto från Wanås slott i Skåne. Kan rekommendera deras utställning!
 
Jag trodde att jag hade tagit det stora steget mot förändring men jag får ta ett extra kliv. :-) 
 
Min stora dragningskraft igår var soffan och Netflix. Jag kollade på en serie och jag såg flera avsnitt i rad. Däremellan var jag i tvättstugan. 
 
Jag kan se framför mig hur jag kämpar med att hålla ögonen öppna idag på t-banan när jag försöker plugga fotografi. Jag kunde ju inte sluta se serien igår utan jag såg ett avsnitt till när jag hade lagt mig. 
 
De har både fasta och tillfälliga installationer på Wanås slott. Spindeln var tillfällig... Du kände dig liten...
 
Jag insåg det redan igår, men jag kunde inte stå emot... Detta är min "tidstjuv" nummer ett. Nummer två är att jag intalar mig själv att jag är trött. Om jag sitter med något som är lite halvjobbigt så säger jag till mig själv att jag behöver vila. Sedan går det några timmar med vila, tv och matlagning...
 
Det är dessa två saker som göra att jag alltid gör saker i sista stund och "halvdant". Det är också två anledningar till att det kan gå ett år utan att jag har kommit någon vart med de planer och drömmar som jag har. Ja, det kan gå tio år också...
 
Åren går och du blir inte yngre. Jag får säga som Robert Gustavsson i hans framträdande på en av idrottsgalorna när han imiterar Tony Richardsson: "Jag är inte bitter", haha. Jag kan rekommendera den
 
Omgivning vid Hovdala slott i Skåne. 
 
Nu är jag i alla fall medveten om mina tidstjuvar...
 
Jag tänker att det aldrig är för sent att göra något, men det är alltid försent att ge upp! Idag är det måndag och det är bara att ta nya tag. :-)
 
Vad har du för tidstjuvar i ditt liv?
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0