Rutiner

Är det bra med rutiner eller är det bara tråkigt? Jag har svårt att komma in i nya rutiner när det gäller sådant som är lite jobbigt, haha. Det är väl latmasken inom mig som protesterar...
 
Jag är med i en fantastisk e-club sedan några månader där du kan träna yoga, tabata, avslappning, styrketräning och teknikövningar. Det som jag har fått rutin på är att göra meditation varje morgon. 
 
Jag vaknade tidigt så det blev en promenad i solen på förmiddagen. 
Ett stopp för att bara njuta.  
I solens strålar kan du se en person som tar sig fram med sin rullator. Vilken kämpe! :-)
 
Mitt nästa mål är att få in yogan i vardagen. Det kanske ändå krävs rutiner för att du ska få in en vana? Rutiner kan ju vara något som du vill göra en gång i veckan. Sedan jag började träna på utegymmet så känner jag ett jätte motstånd för att fortsätta på det vanliga gymmet. Jag funderar på att bara köra e-cluben i framtiden... 
 
Visst är det härligt med höstens färger, dofter och den syrerika luften!
 
Kanske är det så att rutiner blir "tråkiga" när du inte vill eller kan bryta dem då och då. Om du kan vara impulsiv och till exempel tacka ja till en fika med en väninna istället för gymmet så kanske det inte är så trist ändå!
 
Jag försöker däremot undvika slentrian. Därför byter jag väg till jobbet för att få se något annat. Jag försöker också göra saker efter jobbet så att inte slentrianen smyger sig på och gör att jag ska skynda hem. Ibland brukar jag undra vad jag har så bråttom till? :-)
 
Nu några kloka ord  som du kan ta som en tio minuters övning varje dag. Kanske på väg till jobbet?
 
Det är Tony Robbins som föreslår detta för att "grunda" dig själv. Det betyder, min gissning, att "starta upp sig själv":
 
Tänk på tre saker som du är tacksam för.
Besluta dig för tre saker som du ska få gjort inom 6 månader.
Fundera på vad du kan göra idag i kärlekens tecken?
 
Ungefär så var hans ord med min översättning. :-)
 
Tusen kramar
Phylllis Andersson
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0