Helgplaner

Visst är det underbart med fredag! Jag hoppas på att kunna hålla min nya föresats att inte låta mina tidstjuvar stoppa mig från det som jag vill göra. :-) Idag ska jag ringa till en kvinna på Utö som har westernridning. Om det finns en möjlighet så ska jag rida lektion med hennes gamla tävlingshäst. Det var inte säkert att det gick den här helgen. 
 
Det var länge sedan jag red. Det vore härligt att få komma igång igen! Jag funderar till och med på att boka in på hotell och ta en "fotodag" på Utö. Det kanske får bli ett "projekt" av det hela? Bara att ta sig dit tar ju några timmar. 
 
I så fall så måste jag handla nya ridbyxor... Ja, det kan verkligen bli ett projekt... Annars så har jag mycket att pyssla med hemma och utegymmet finns ju där. :-)
 
På grund av "kärleksbekymmer" och annat så har det blivit ganska mycket frossande för mig den senaste tiden. Det är en till föresats för ikväll att jag inte ska handla fredagsmys, haha. Jag ska laga till en vegetarisk hamburgare och dricka vin. Bra kombination eller hur? Egentligen är jag en "junk food" människa men jag tänker på min hälsa så det blir inte så ofta...
 
Det skulle bli ett foto på reklamskylten längst bort... Jag kanske behöver få råd av min lärare i fotografi?
Ett fotoprojekt! Jag tänkte ta samma motiv för att ser hur det förändras med årstiden!
 
Jag har en jätte lång startsträcka för att börja med något nytt så min tredje föresats för idag är att prova en övning från min e-club. Bara så där lättsamt "prova". 
 
Ja, då får jag se om det blir ett besök på en hästbutik idag. Vad som än händer så vet jag att det blir en bra helg. Utö finns ju kvar! :-)
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson
 
 
 
 
Anonym
2017-10-28 @ 13:14:43

Låter så himla roligt med westernridning! Låter som nåt som passar dig perfekt! 😊 Så härligt att du har så många roliga idéer och projekt! Jag har, som så många andra, drömmar, men de stannar vid det. Häftigt med nån som genomför dem. Trevlig helg! /Y

Svar: Tack! Det ska bli härligt att få rida igen! Jag tror och hoppas att det finns många som förverkligar sina drömmar. :-) En dröm kan vara att köpa en ny blomma som lyser upp hemma, en resa som du har sparat till länge eller något som kommer att förändra din värld! Ibland kanske en dröm kan vara något ouppnåeligt eller bara något litet i vardagen som du länge har önskat dig.. Fast det kan ju också vara en önskan att bara få drömma även fast du vet att det aldrig kommer att slå in. Trevlig helg!
ByPhyllis




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0