Frossardag

Det är inte ofta som jag "frossar" nuförtiden och då menar jag frossar i godis. Förr var jag den som inte kunde låta bli att äta tills chokladasken var slut eller vad det nu var för godis. Under en period när jag var i tonåren så bakade jag kladdkaka titt som tätt och sedan åt jag själv upp halva. 
 
Idag är jag inte likadan. Jag äter nästan aldrig godis. Fast igår var ett undantag. Då köpte jag mina favoriter bland "naturgodiset". Det är lakrits i alla former. Jag började till och med äta innan jag kom hem. Sedan blev det inte så mycket mat och kvällen avslutades med "Bonde söker fru" i soffan, haha, precis vad jag behövde. :-)
 
 
Det var härligt att få se solen idag!
 
Jag slutade tidigare på jobbet eftersom jag skulle till tandläkaren.
 
Godisfrossa och tandläkaren på samma dag...!
 
Det var minst tre år sedan jag var där sist. Jag hade bara bokat hos en tandhygenist!
 
Även fast jag sällan äter godis idag, så gör jag det ofta av samma anledning att jag ska "unna mig". Det kan bero på att jag vill trösta mig själv eller att jag vill ha en "myskväll". 
 
Nuförtiden så brukar jag köpa nötter istället för godis till en myskväll, men när det gäller att trösta sig själv så blir det något sött...
 
Tandhygenisten gav mig tips om att köpa mellanrumsborstar så nu kommer min tandborstning att få en helt annan dimension... Det kommer att bli ett "kvällsprojekt". Det var nästan lite läskigt när hon skulle visa för det blödde en del, men då behövs det väl gissar jag. 
 
Gröndal och dags att skriva ut lite "reklamblad". 
 
Tänk egentligen vad våra tankar kan påverka oss mycket. När jag var klar hos tandläkaren, så for tankarna i mitt huvud att jag skulle strunta i att skriva ut mitt "reklamblad". Det kom en massa ursäkter om att jag behövde korrigera det mer och att det kanske inte var någon bra idé. 
 
Nu blev det inte så utan jag åkte vidare till Gröndal som är ett sådant mysigt område! Det är som en liten stad för sig själv. Här skulle jag gärna bo! :-) Idag har jag mitt ställe dit jag går för att skriva ut saker. Haha, jag har varit här en gång innan i alla fall. 
 
Jag valde ett lite finare papper och fyrtio exemplar... Sedan kastade jag mig på tvärbanan för att ta mig hemåt!
 
När jag läser vad jag har skrivit så känner jag mig nöjd, men det är att utlämna sig ganska mycket. Jag vill marknadsföra min nya tjänst och idé som jag har fått. Jag skriver mitt telefonnummer och har ett foto på mig själv bland annat för att ge ett förtroende.
 
Är det att lämna ut sig för mycket? Alla kan söka på mitt telefonnummer och se var jag bor... Fast jag tänker att hur ska jag annars göra?
 
Nu ska jag bara komma på var jag ska sätta ut mitt "reklamblad"...
 
Idag ska jag på ett träningspass med den E-club som jag är med i och innan dess så har jag tid att börja med ett ställe! 
 
Jag fick i alla fall lite gjort idag innan jag hamnade i soffan med "Bonde söker fru" och med min godispåse. :-)
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0