Förändring inifrån och ut

Varför är vi kvinnor ofta inte snälla och stöttande mot varandra? I mitt förra inlägg så berättade jag om en workshop som jag var på och det var bara kvinnor där.  På minglet efteråt så var det svårt att bli "insläppt" bland de grupper som bildades eftersom vissa kände varandra sedan tidigare.
 
Det var vi som var nya som bildade en egen grupp. Det var också ganska mycket knuffande... Det är som om det finns ett konkurrenstänkande hos oss kvinnor. Det gäller att kunna ta plats för att göra dig hörd. 
 
Den personal shopper som jag har gått hos berättade om samma erfarenhet. Hon ser väldigt bra ut och har lyckats med sitt företag. Hon var på ett nätverk där det också bara är kvinnor. Hon kände hur flera tittade snett på henne och tyvärr är det mycket på grund av avundsjuka. 
 
Det finns många stöttande och fantastiska kvinnor! Fast här tror jag att vi har en del att lära oss! Det ligger nog i våra gener som en överlevnadsinstinkt. :-)
 
Det var en underbar dag igår! Nästan sommarvärme... Så här såg min dag ut!
 
Karlavägen i Stockholm. Hade satt upp mitt reklamblad och nu hoppades jag få klippa min lugg... :-)
Om du vill hitta det "lugna" Stockholm så bege dig till Östermalm. Det är ibland folktomma gator även en lördag!
Nybrogatan... Jag chansade och jag hade tur! De hade tid att klippa min lugg!
Det var skönt att få landa. Jag var nervös innan jag skulle sätta upp mitt reklamblad det är något nytt för mig...
Sedan t-banan hemåt! Det är en vacker vy över Essingeöarna. 
Jag hade bråttom att komma ut i det fina vädret. Det blev en underbar joggingtur och mitt älskade...
 
...utegym...
Jag hade velat vara oftare på mitt utegym, men mörkret gör det svårt. Höstfärgerna är vackra i alla fall!
Jag är tacksam över att ha så fin natur omkring mig!
 
Igår fick jag en till aha upplevelse, haha. Jag är nog inne i ett sånt flow just nu. :-)
 
När jag googlar på "att hitta sig själv" så dyker det upp liknande svar:
 
Lev i nuet
Ta hand om dig själv
Var snäll mot dig själv
Gör saker som du blir glad av
Vila i dig själv
 
På sidan "Heal Naturally" så hittade jag vidare till Paul Hurcom. Om du är intresserad av samma saker som mig så rekommenderar jag att du går in på Youtube och söker på honom. Där får du upp meditationer och intressanta samtal. 
 
Jag fick svar på min fråga från igår: "Hur gör du en större förändring inifrån och ut". 
 
Ibland kommer svaren snabbare än du tror!
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0