Att välja det rätta framför det lätta

Har du också märkt att vissa morgondagar är speciella? Att du känner extra mycket energi? Det var en sådan morgon för mig igår. När allt plötsligt blir så självklart. Du har så många idéer och beslut att ta tag i. Jag kände att det är dags att våga ta steget mot det som jag vill göra, att försöka igen...
 
Solen på morgonen är underbar!
Min favoritstund på dagen...
 
Hur ser din morgon ut?
 
Jag njuter av min meditation, av kaffet som jag sitter med länge..., av en bra bok, podd eller en text på mobilen på t-banan och av en härlig promenad till jobbet! 
 
Det blev många ohh igår morse... Det var så vackert med solen. Äntligen är vardagen tillbaka och jag känner mig pigg igen. Tankarna for i mitt huvud, jag känner att det är dags för ett nytt skede i livet. Jag vill vara de jag möter som är ute med sin hund...
 
Folk bryr sig inte om skyltarna... Helt ok att vara lite "rebell" ibland, eller hur?
 
Det kommer att krävas mycket jobb så det gäller att ta hand om sig själv så att orken finns där. Det är ju vägen till målet som är meningen och du ska ha kul!
 
 
Det går inte att göra allt på en gång. Jag kanske inte kommer att kunna träna på mitt utegym så ofta som jag vill eller hitta på en massa saker på helgerna. Allt har sin tid...
 
 
I morgon ska jag och min kille ut och äta och gå på teater! Mr N vet inte vad vi ska se. Jag tycker att det är kul med överraskningar och jag hoppas att han också gör det, hihi. Han läser inte min blogg, ännu i alla fall, men jag väntar med att skriva om det till helgen...
 
Jag tänker ännu en gång på ett citat från Ana London.
 
Att välja det rätta framför det lätta.
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0