Utmaningar

Har ni också upplevt den där känslan när ni lämnar jobbet fredag eftermiddag att ni fortfarande känner av dagens stress och kanske lite missnöjsamhet? I fredags kväll så hade jag behövt en lång promenad för att rensa mina tankar. 
 
När jag kom till jobbet i fredags morse så dök det upp saker innan jag hade hunnit ta av mig ytterkläderna och startat min dator som på något sätt "satte dagen" och som gjorde att det växte fram ett motstånd inom mig. Hur bryter du det? Den här känslan satt kvar hela dagen tills jag skulle gå hem...
 
När jag vaknade på lördag morgonen så hade jag fortfarande kvar en del av den här känslan av stress och av att vara missnöjd. 
 
Det får mig att tänka på Karl Beritl Jonssons julafton när pappan vaknar med en rynka mellan ögonen, haha. I lördags hade jag som tur var fullt upp med mitt fotoprojekt. 
 
Söndagens promenad hade jag behövt i fredags kväll...
På utegymmet i helgen var allt som jag vanligt. Mannen med rullatorn kämpade på som alltid...
 
När jag kom hem i fredags så blev det mitt favoritgodis: Naturgodis med lakrits i olika smaker! Jag såg flera avsnitt av en serie på Netflix som är totalt tankebefriande. :-)
 
Jag tror att något annat hade gjort mig mer gott. Det är som en inarbetad reflex hos mig att köpa något gott och kolla Netflix när jag inte är på topp. Känner du igen dig? 
 
Söndagens utmaning såg annorlunda ut: Axelpressen. Fyra repetitioner gånger tre blev det. :-)
Underbara höstfärger! 
 
Jag tror att om du inte bryter en dålig start på en gång så är risken stor att den finns med dig hela dagen. En lösning kan vara att sätta dig med en kollega och ta en morgon fika för att komma på andra tankar! :-) Låt det ta sin tid för dig att landa och få en annan start på dagen!
 
Jag får aldrig nog av den fina hösten!
 
Tänk om det vore enklare att unna sig att må bra och att lyssna på sin kropp. 
Kroppen ljuger ju aldrig så varför lyssnar vi inte?
Varför tar vi oss inte tid att stanna upp och fundera på vad den vill säga oss?
Den känslan du får kan aldrig vara fel... 
När kroppen protesterar så lyssna och försök förstå vad den vill säga dig. :-)
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0