Stockholm i vinterskrud

I söndags lämnade jag mitt kära Malmö och åkte hem till Stockholm. Visst är det skönt när du har bokat ett sent tåg så att du kan unna dig att få sova ut! Min väninnan tog med sig cykeln för att kunna ta den hem. I Malmö cyklar "alla". För mig är det otänkbart att kunna gå till jobbet, haha, det skulle ta en hel dag. Det är säkert ett "Stockholmssyndrom"...
 
Väskan hamnade på pakethållaren och jag bar min ryggsäck. Vi tog en fika på stationen och vi köpte bägge varsin sallad att ta med oss. Det har blivit mycket "äta ute" de här dagarna som har varit jätte trevligt, men jag är egentligen en mer "hemmalagad mat människa" så en sallad kändes som det bästa alternativet idag!
 
Ibland måste du ta fram mobilen och fota även fast den ligger djupt nere i väskan...
Måndag morgon och jag vill stanna hemma och mysa...
 
Det var en vacker syn på måndag morgon när det började komma stora flingor. Det blev att ta på sig kängorna och bege sig till tunnelbanan. Jag drömmer om en vit jul!
 
Det blir nästan lite sagolikt med all snö!
 
Nu är det fredag morgon och all snö är borta. Jag sitter och målar naglarna till julfesten på jobbet i all ära! Jag jobbar som konsult så det är "min arbetsgivare" som ordnar festen på ett hotell i Stockholm. Innan dess så ska jag på en intervju. Det blir något alldeles speciellt, en intervju i festkläder! Min kollega kommer tillbaka redan i årsskiftet på heltid så nu är det dags för ett nytt uppdrag.
 
Det händer mycket idag. Efter intervjun så ska jag "på en date". Jag känner mig redo för det nu... Stockholm är den mest singeltäta staden i världen så går det inte här så kanske jag ska ge upp, haha. 
 
Mitt fotoprojekt när det fortfarande fanns snö. 
Lite bekanta motiv. Det blir snart nya när jag börjar mitt nya uppdrag.
 
Både vad gäller dejting och att gå på intervju så gäller det att ha tålamod. Jag vet att det är hård konkurrens om uppdragen och ofta är det flera bemanningsföretag inblandade. Ja, det är två helt olika konkurrensförhållanden, haha. 
 
Det gäller att ta en dag i taget och njuta av livet!
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson
 
 
 
 
 
 
 
Lars Gustafsson
2017-11-24 @ 09:00:37
URL: http://nykterfyllekaja.blogg.se/

Hej Phyllis och tack för dina vackra spelningar och bilder från Malmö. Borta bra men hemma bäst? Jag önskar dig lycka till både på intervjuer och dateing. Vad spännande men ändå pirrigt, pust. Har du helgen planerad?

Svar: Hej Lars, nu har helgen gått lika fort som vanligt! Det blev en intensiv, nervös och trevlig fredag. Jag hoppas att du har njutit av din helg! :-) Ja, borta bra men hemma bäst!
ByPhyllis

Fikastyle
2017-11-26 @ 21:10:35
URL: http://fikastyle.blogg.se/

Helt rätt fina du! Fina bilder också, kul att du hann fånga vintersnön lite innan den snabbt försvann igen! Kram

Svar: Tack! Ja, snön försvann alldeles för fort! Jag håller tummarna att den kommer snart igen, iallafall lagom till jul. Kram!
ByPhyllis




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0