Stanna upp

Tänkt vad mörkt det är på morgonen. Lite mysigt på ett sätt. Du kan tända ett ljus när du sitter med din frukost. Det kan var en anledning att njuta av den mörkare årstiden! 
 
Kan du också känna ibland att du behöver vara "hemma" för att ta itu med saker och att du inte kan boka in så många aktiviteter fastän du egentligen vill? Det känns som om du skulle behöva "stoppa tiden" för att få saker gjorda. Det kan vara ett samtal du behöver göra eller ett beslut som du måste ta och som inte alltid är så lätt. 
 
Dagarna rinner på och det blir inte gjort. Den här veckan är det så för mig. Jag hade mitt danspass igår, men annars har jag inget planerat. Jag behöver stanna upp...
 
Det är snart slutprov i min fotografikurs så det kommer jag att ägna mycket tid åt de närmaste dagarna. Sedan är det också ett "eget projekt" som vi ska göra och som jag vill förbereda.  
 
 
Jag känner knappt igen mig själv, haha. Kan det verkligen vara jag som säger att jag ska "förbereda mig" och "planera" för något? Det har länge varit min svaga punkt att jag låter dagarna gå men jag stannar inte upp och tänker efter eller planerar särskilt väl för uppgifter som jag har framför mig...
 
Den här veckan vill jag prioritera min fotokurs. Visst det känns lite trist att inte göra alla de andra "kuliga" sakerna som du vill, men om du fortsätter som du alltid har gjort så ändras inget, eller hur?
 
Det är lite som att komma in i en sagovärld på väg hem. Lampor i träden och det "lilla vardagsrummet" som jag alltid blir lika fascinerad över att det får vara ifred. 
 
Det är lätt hänt att hamna i en "sagovärld" där allt rullar på som de alltid har gjort utan att du stannar upp och tänker efter. Nu vet jag att det inte fungerar för det sker inga mirakel av sig själv. 
 
Det ska bli skönt att få en vecka och välja det som är viktigast just nu och att ta tag i saker som jag har skjutit upp. Sedan gör det inget om det skulle ske ett eller annat mirakel. ;-)
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson
 
 
 
 
 
 
 
Lars Gustafsson
2017-11-28 @ 07:47:02
URL: http://nykterfyllekaja.blogg.se/

Hej Phyllis du är uppe före mig denna mörka morgon som jag så gärna lyser upp med ljus. Ja det blir inget gjort utan att man själv spottar i händerna och gör saker annars händer inte så mycket. Nu ut i duschen och iväg till morgonfika på COOP med några vänner. Sköt om dig idag och ha det så bra




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0