Malmö

Visst kan det kännas som om du har varit iväg en evighet när du reser bort om så bara för några dagar? Jag har haft en långhelg för att hälsa på vänner i Malmö. Det blev intensiva dagar eftersom jag samtidigt skulle göra både ett teoretiskt och ett praktiskt prov i fotograferingskursen. Ingen bra planering och typiskt lilla mig. ;-)
 
Jag lämnar Stockholm bakom mig och åker söderut!
Tantolunden genom en smutsig ruta. 
 
Kan det bero på att du bryter dina rutiner att några dagar kan kännas som en evighet?
 
Det var en avkopplande resa och skönt att lämna "stressen" bakom sig. En längtan till Malmö växte inom mig. På tåget fick jag plugga. Det är ett nytt tankesätt, nya termer och så roligt! Just nu har vi ett prov där du ska analysera bilder. 
 
Det gick nästan för fort att komma fram... Det lockar att kliva in genom porten och njuta av värmen...
Ett köpcenter där det inte var så mycket folk. Det kändes som en kontrast mot trängseln i Stockholm. 
 
Det är inte så lätt som det låter med bildanalys och ibland kan jag läsa om ett stycke flera gånger. Det gäller att komma underfund med ett nytt tankesätt. :-) Framme i Malmö och det blev att packa ner datorn!
 
Jag började med en "hot stone massage" på Sparadiset. Kan rekommenderas om du känner att du bara vill varva ner. 
Snart nytt år redan! Hua! ;-)
Malmö är en riktigt "cykelstad" och här lagar du din cykel själv!
Jag hittade en ny favoritbutik! "& Other Stories". Den finns i Stockholm också...
 
Malmö är så kompakt och nära till allt! Det är lätt att få en överblick på spännande butiker och vad som finns att göra. Jag fördrev tid på stan innan jag skulle träffa en gammal kollega. 
 
Vi njöt av vietnamesisk mat på Engelbrektsgatan!
Marabou choklad verkar också fungera!
Sedan en värmande dryck på Kramer Hotell!
 
Jag fick skjuts till en väninna där jag ska bo över helgen! Vi satt och pratade till sent in på natten. Det kanske inte är så konstigt att helgen blir lång!
 
Underbart att vara i Malmö igen!
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson
 
 
 
 
Lars Gustafsson
2017-11-22 @ 15:35:39
URL: http://nykterfyllekaja.blogg.se/

Fina bilder du är så bra på att förmedla genom dina foton. Härligt med weekendresor. Malmö verkar vara en fröjdelig stad




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0