Må bra på jobbet

Vi har en "måbra korg" på jobbet. I helgen så har jag köpt lite fler saker att fylla den med. En IQ test... Det är en metall figur som du ska försöka komma underfund med hur du tar itu den. Det kanske inte är just "min grej" men det kan alltid vara någon som vill ta en paus och klura på något!
 
Sedan köpte jag chokladpraliner i fint papper. Det är mera något för mig, haha. Choklad är alltid upplyftande! Mina kollegor har hakat på och de har skrivit ordspråk och lagt i korgen. Sådant som du blir glad av så klart! 
 
Är inte måndag morgon en sådan dag då du kan behöva ett glatt ordrspråk? Jag ska nog ta en lapp idag när jag kommer till jobbet! :-)
 
 
Det blev en promenad i helgen...
... och utegymmet. Jag har haft ett uppehåll en vecka så jag fick träningsvärk. Då gör det gott i alla fall!
 
Jag köpte också lite "julkonstverk" som jag tänkte klistra på korgen och ett kort där det får stå "måbra korg". Vad jag inte har tänkt på är om det är ok för arbetsgivaren? Mitt uppdrag är snart slut så jag får väl lämna efter mig något!
 
Det kanske får bli "min grej" att lämna "måbra korgar" på de ställen som jag jobbar på, hihi. För att på djupet förändra saker som inte är bra på en arbetsplats så krävs det förstås större åtgärder, men det kanske ändå kan väcka tankar. Vad får oss att må bättre? Vad behöver jag för att må bra på jobbet? Vad vill jag sprida till andra?
 
Som ett vardagsrum! :-) En installation som piggar upp på vägen till t-banan. 
Visst kan den ruffiga stadsmiljön vara fin på sitt sätt?
Julstämning på väg till jobbet. 
 
Måndag och snart är veckan i full gång. Min träning är sporadisk vad gäller dagar, men på måndag är det dans som gäller! Vi börjar bli ett sammansvetsat gäng tanter och en och annan ungdom, haha som går varje måndag. Det är mycket koregrafi så du kan inte tänka på något annat! En bra start på veckan!
 
Resten av veckan så blir det en del pluggande. Slutproven närmar sig i fotografi kursen och fastän jag har blivit "tant" så känns det viktigt för mig. Det är något som jag investerar i för framtiden. Vi kanske alla borde ha något litet projekt för framtiden. 
 
En idé att lägga i "måbra korgen"? "Starta ett projekt idag som gör dig ännu gladare!" 
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson
 
 
 
lars
2017-11-27 @ 18:19:00
URL: http://nykterfyllekaja.blogg.se

jag mår alltid så bra när jag läser dina inlägg, bra mål på starten av veckan. Utegymmet cool, du har så fin väg till jobbet, det måste inspirera dig dagligen, och det gör det. Det märks på dina positiva inlägg. jag hoppas jag kan följa dig från Thailand senare i veckan

Svar: Det är den finaste kommentar jag har fått. :-) Vad härligt med Thailand! Jag googlade på "Chiang Mai" och det såg så fint ut! Jag hoppas att du kan göra några inlägg därifrån! Önskar er en härlig vistelse när det blir dags! :-)
ByPhyllis

Lars Gustafsson
2017-11-27 @ 23:41:22
URL: http://nykterfyllekaja.blogg.se/

Ja det ska jag försöka göra. Jag har ju inte så stor erfarenhet av bloggande. Men några inlägg hoppas jag att det blir. Jag känner mig osäker just nu på uppkopplingen till bloggen och nätet. Men det löser sig säkert. Vi höres




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0