En modig typ

En av mina kollegor skulle ut och träna på sina rullskidor. Just då ringer en väninna och vill att hon ska komma dit på middag. Min kollega svarar att hon ska träna. Då hör hon ett barn som säger i bakgrunden "hon kan väl åka förbi oss". 

Saken är den att de bor mitt i stan. Nu är min kollega en sådan person som du ibland kan se ute och som kan göra något "halvtokigt" och du tänker "oh vad modig den personen är...!". Hon gav sig ut på sina rullskidor och åkte genom stan. När hon kom på att hon skulle vara tvungen att åka förbi Stureplan så blev till och med hon tveksam, haha. Det blev en lite omväg istället. Folk efter vägen applåderade och kom med hejarop. Det tycker jag var lite gulligt.

Jag beundrar min kollega! 
 
En underbar morgon på väg till jobbet
 

På den fotokurs som jag går så står det i beskrivningen till ett "eget arbete" att "du gärna får ta med ett stativ...". Där går min gräns. Visst kan jag släpa på kameran, men att ha en jätte packning med mig på t-banan... Jag tror i och för sig att jag kan komma över den gränsen. När du brinner för något och du håller på mycket med det så bryr du dig nog inte efter ett tag. 

 

 

 
Just nu tycker jag att det är "pinsamt" att i vissa lägen stanna och fotografera på stan. Det är ofta som jag får ett spontant infall att vilja ta ett foto, men jag ser mig omkring och tänker "nej det kan jag ju inte... hur skulle det se ut...".
 
Jag kanske skulle behöva gå en kurs i "Streetphoto" för att bli mer modig! 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
En sak som jag har lärt mig genom åren är att inte ge upp något fastän oönskade känslor kommer upp. Det kan gälla något nytt som du provar och du känner att du blir irriterad och det känns tungt och svårt. Eller som jag med fotograferingen, att jag kan känna mig lite "nördig", haha.
 
Så här har jag känt inför mycket som jag har gjort. När jag har dansat, ridit, yogat och provat en ny typ av träning. Sedan när jag börjar komma igång så inser jag att det är bland det bästa jag har gjort! 
 
Ge aldrig upp när det börjar kännas motigt!
 

Idag ska jag ge mig ut och vara lite "nördig"... 

Tusen kramar

Phyllis Andersson



lars
2017-11-04 @ 21:42:28
URL: http://nykterfyllekaja.blogg.se

Vad menar du med nördig. Fotograf eller? bilderna eller? jag gillar din foto. Vad duktig som inte ger upp när det känns motigt tycker jag en avundsvärd egenskap. vackra kolonistugor och bilden ovan är så jäkla vacker speglingen i vattnet, lugnt,kavt
OK Phyllis , ha en mysig kväll

Svar: Tack för din fina kommentar! :-) Med nördig tänkte jag mer att när du går inför något, vad det än är, så blir det lite nördigt. Jag tycker om nördighet! Det är ju något du brinner för och något du gör till hundra procent! Det är nog lättare om du gör det i en grupp. Till exempel om du går med i en fotoklubb. Nördigheten känns nog mer om du är ensam. Jag kan känna mig nördig när det gäller bloggandet. När du "måste" fotografera maten på restaurangen till exempel, haha. Låt oss vara lite nördiga och inte vara så rädda för vad andra ska tycka! Fast när du fotograferar så måste du ta hänsyn till andra människors integritet så det kan vara lite klurigt. Därför är det lätt med naturfoton! :-) Önskar dig en härlig söndag!
ByPhyllis

lars
2017-11-05 @ 11:14:29
URL: http://nykterfyllekaja.blogg.se

jasha tack. min stora passion, ja jag är en riktig tv serienörd, absolut. men jag har tid, det ger mig spänning glädje. Böcker gärna thriller med Liza Marklund, Mari Jungstedt, Kamilla Ornesvärd mm älskar jag, samt min fru givetvis och promenader. Fota är jag inget vidare på, brinner inte för det. Det finns så många andra skickliga fotografer som du. Detta kan jag njuta av, andras skicklighet.
ha en skön söndag, nu kom solen fram precis

Svar: Kul att bli inspirerad! Jag vill också läsa mer böcker! Jag gillar också tv-serier men har inte någon jag följer just nu. Det är så kul tycker jag att få längta till nästa avsnitt! :-)
ByPhyllis




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0