Allt har sin tid

Har ni känt någon gång att ni har bokat in den ena saken efter den andra och så tänker ni "oj, nu måste jag stoppa mig själv"? För mig så gäller det resor för tillfället. Jag har tre inbokade resor och ett Nyårsretreat. Det är i och för sig utspridda över nästa år. Alla tre resorna är speciella på sitt sätt. Det är ingen av dem som jag vill avboka så nu gäller det att spara!
 
Det dyker ju upp så mycket spännande saker hela tiden och jag har så svårt att låta bli! :-) Jag och en kollega ska åka på en resa tillsammans till hösten nästa år. Vi tog en fika efter jobbet för att börja planera.
 
Min kollega började jobba där som jag har mitt uppdrag för bara några månader sedan och vi kände inte varandra innan dess. Nu ska vi åka på en långresa tillsammans! Vi kom på att vi bägge hade samma dröm om att få göra den här resan...Tänk hur det kan bli! :-) 
 
Underbara jul! Som jag längtar...
 
Den andra inplanerade resan är till sommaren. Det är en vecka till en stad i Europa där jag inte har varit på trettio år... Det är en fotografi-, och skrivarkurs. Närmare bestämt "Streetphoto". Det blir en utmaning för mig som tycker att det är läskigt att fotografera på stan, haha. 
 
Jag föranmälde mig till den förra året, men då kom det annat emellan. Jag har inte kunnat släppa idén att få åka på den. Då är det väl någon mening, eller? Jag inbillar mig det i alla fall, haha. 
 
De fridfulla änderna. Ett av mina favoritmotiv.
Han verkar ha lite bråttom till kompisarna. :-)
 
Den tredje resan ska jag planera med en väninna i Skåne i helgen! Det blir en weekendresa! Vi har rest till Dublin tillsammans och då var vi på väg att sätta oss på fel buss och hamna någon helt annanstans. Det har vi inte kunna släppa sedan dess. Nu ska vi åka dit! :-) 
 
När jag skriver det här så kommer jag på att dessa resor inte är något "nytt" som plötsligt har dykt upp i mitt huvud. De har funnits där ett tag och grott och nu plötsligt har omständigheter dykt upp som gör att det har fallit sig naturligt att det ska bli av. 
 
 
Frosten har kommit för att stanna. 
 
Till och med Nyårsretreatet fick gro ett tag, haha. Jag anmälde mig först, men avbokade sedan. Konstigt nog så var det samma sak där. Jag kunde inte glömma det. När jag anmälde mig igen så var jag jätte orolig att det inte skulle finnas någon plats kvar. Det var som om jag skulle göra den resan. Den går till Dalarna så det är inte så långt bort!
 
Mitt fotoprojekt. Nu är det bara huset som lyser rött... Snart kanske bilden är full av snö. 
 
Det här året har jag inte rest någonting och det har också känts bra. Allt har väl sin tid. :-)
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson
 
 
 
 
Lars Gustafsson
2017-11-15 @ 07:00:01
URL: http://nykterfyllekaja.blogg.se/

Ja det verkar som om du verkligen har laddat med tre till fyra ganska stora projekt 2018. Ja spara och unna dig detta. Vilka härliga planer. Resa som är så spännande och förbereda det och planerandet i går som en härlig del av resan. Jag tjatar och upprepar det igen att du har det så vackert runt omkring dig, din miljö där du bor. Trevlig helg nu snart i Skåne

Svar: Tack för din fina kommentar. :-) Visst är det lätt att bli hemmablind och inte uppskatta det man har. Jag är säker på att du också har fina omgivningar! Resa är underbart. Fast det här året har jag njutit av att bara ta det lugnt. Visst kan det vara så ibland också? Kan inte det vara bland det bästa som finns att "bara få vara"? Så härligt. Det kanske är åldern, haha. :-)
ByPhyllis




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0