Sista dagen i Malmö

Det blev en tidig buss från Veberöd tillbaka till Malmö. Jag ville inte vara tillbaka hos Algot allt för sent. Det var så varmt och jag är inte beredd, precis samma sak varje år. Jag sitter där i mina "mellan vinter och vårkläder" och svettas.... Väl "hemma" hos min väninna, så blev det shorts och vila. Algot var glad att ha sällskap igen!
 
Jag hade så behövt handla vår-, och sommarkläder, men Västra hamnen lockade allt för mycket....
 
 
Här tränade jag en gång i tiden. Nostalgi! 
 
 
Förvirra dig bort i de små gränderna i Västra hamnen. Där kan du hitta små oaser bortom turiststråken. 
 
 
Jag hittade en lugn och stilla oas där jag åt min indiska take away. Min favorit: Palek Panir, (stavas det inte Paner?) och ett naanbröd, mums! Jag satt på andra sidan vattnet....
 
 
Här vore det inte fel att bo.... 
 
 
Västra hamnen är min favoritdel av Malmö. Jag har så många minnen härifrån!
 
Midsommarfirande, arbetsluncher, väninneträffar, romantiska träffar och stunder då jag har varit själv och bara njutit av havet!
 
Idag var jag också själv, förutom Algot förstås!
 
 
Eftersom jag var själv, så solade jag en stund på mitt favoritställe, nere vid båtarna i närheten av Espresso House. Här får man ofta sitta helt ensam.... 
 
Det blev en liten extra promenad innan jag tog bussen "hem". 
 
 
Det gäller att njuta av allt det fina som inte varar så länge....
 
 
Hej då Västra hamnen! För den här gången....
 
 
Vilka kontraster.... Jag hoppade av i Södervärn och gick förbi detta "vilda". Jag gillar det! Allt är en smaksak, men jag kan gilla det lite ruffiga och otämjda. Det sorgliga är att det inte kommer att få vara så, så länge till. 
 
Gick förbi en byggnad där det stod på en skylt: "Malmö Stad" - Mångfald, möten, möjligheter, det lät bra på något sätt. 
 
Imorgon bär det av hemåt. Kommer att sakna kontrasternas Malmö!
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0