Spöken och oreda

Nu sitter jag i mitt vardagsrum som är som ett bombnedslag. Målaren var här igår och spacklade och målade. Idag ska han tapetsera. Jag hade bara en eftermiddag på mig att välja tapet, men jag visste att jag ville ha något med mer karaktär. Färgerna i mitt vardagsrum går mot grått, vitt och så har jag ett mahognyfärgat bord. Tapeten blev grå!
 
Vad jag funderar på är hur jag ska få upp gardinstängerna? Det är betongväggar och jag har ingen borr. Tänk vad härligt det hade varit att få hjälp med allt!
 
På Tegnergatan 47, så finns det ett ställe som heter: http://gardinmagasinet.se/
 
 
Butiken ligger alldeles vid Tegnérlunden. De har fullservice vad gäller gardiner! 
 
Imorgon så tänker jag gå till Hemtex och se vad de kan hjälpa till med. 
 
Det blev en skön promenad till Gardinmagasinet!
 
Jag gick Kungsholms strand från jobbet och sedan gick jag upp på Barnhusbron. Den går över Barnhusviken och förbinder Scheelegatan med Tegnérgatan. Det låg ett barnhus för föräldralösa barn i östra delen av kvarteret Barnhuset. Det låter sorgligt.., de var öppet fram till 1885. 
 
 
 
 
 
 
Burfåglar har en längtan. De vilda flyger. 
 
 
Jag letade mig fram till Rådmansgatan och kom förbi spökparken. Ni får själva upptäcka varför den kallas för Spökparken.. :-) 
 
Det blev en fortsatt färd mot Sveavägen och tunnelbanan hem till mitt bombnedslag
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0