Mot Hälsingland

Mamma fyller år och vi ska fira henne i Hälsingland. Jag skulle åka tillsammans med pappa och hans flickvän. De hade hyrt en bil och jag skulle köra. Jag har kört mycket vänstertrafik den senaste tiden och i Stockholm hittar jag inte! Pappa lotsade oss fram i stan tills vi kom ut på E4:an!
 
Det var en jätte härlig bil att köra och jag blev ännu mer sugen på att skaffa bil själv.... Vi susade fram den sena eftermiddagen. Det kändes nästan som om vi hade motorvägen för oss själva. 
 
Det är samma fråga varje gång, var ska man stanna och äta? Det är svårt att äta nyttig mat när man är ute och kör. När man kör norrut är det bäst att inte vänta för länge med att leta efter ett ställe, för plötsligt så är det bara skog. 
 
 
Vår fina hyrbil i bakgrunden. Vi förstod inte hur man skulle låsa bilen. Pappa frågade en väldigt trevlig kille på Sibylla som satte in oss i den nya teknikens värld!
 
 
"Den trevliga killen" hade beställt en specialare som säkert var fyra gånger större än våra hamburgare och vi som knappt orkade äta upp vår mat.... Jag beställde en vegetarisk hamburgare. 
 
 
Nu var vi nöjda och piggare, dags för fortsatt färd!
 
Ju mer vi närmade oss vårt mål Delsbo, ju vackrare blev det såklart! Fantastiska utsikter, sjöar och berg. Jag blir lika förundrad varje gång jag kommer upp hur fint det är. 
 
Självklart så kom vi fram senare än beräknat. Jag blev avlämnad hos min kusin och pappa och hans flickvän vände tillbaka till sitt hotell.
 
Jag vet några som skulle sova gott!
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0