Det finns inga genvägar

Det är väldigt hektiskt på mitt nya uppdrag och jag börjar känna mig stressad. 
 
Efter jobbet fick till och med jag skynda mig till tunnelbanan, hua...., men jag ville inte komma försent till min tid hos frisören! Det var underbart att få luta sig tillbaka och bli lite ompysslad.
 
Väl hemma så var jag jätte trött. Det blev lite lätt mat och jag satt i soffan ett tag. 
 
 
Ett foto på väg till jobbet. Det var fint väder men kallt! Imorgon blir det fram med en varmare jacka och halsduk....
 
Jag lärde mig så mycket från webbkursen som jag har nämnt i tidigare inlägg....: "Use your potential". 
 
När jag satt i soffan så blev jag påmind om den.
 
Jag ställde frågan till mig själv: "Vad vill jag"? Vill jag sitta i soffan resten av kvällen?
 
Ni vet den där tröttheten, då tankarna maler i huvudet om hur trött man är och man tycker synd om sig själv. Det var så jag kände mig just då, men jag har lärt mig att om jag inte gör saker nu som ska leda fram till det jag vill, så kommer det aldrig att hända. 
 
Jag trotsade min trötthet och gjorde en övning som jag har fått av min naprapat och sedan tog jag hand om disken som jag ville slippa imorgon.
 
Nu sitter jag här och skriver ett inlägg :-)
 
Det är ju detta jag vill göra och det tar mig närmare mot mitt mål!
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0