Söder om Kungsholmen

Idag kände jag mig som en turist i min egen stad! Jag tog buss 59 mot söder. :-) Det låter kanske lite fånigt, men det var ganska kul att sätta sig på en buss utan ett riktigt mål, förutom att jag skulle gå av på ändhållplatsen. 
 
Stockholm är verkligen fantastisk! 
 
 
Vi åker över Kungsbron och lämnar Kungsholmen bakom oss. Sedan kommer vi förbi Kungsgatan och Centralen. 
 
Du kan se Gamla stan på avstånd när vi åker över Centralbron och du ser höjderna bakom Slussen.
Stomatol skylten syns på långt håll. :-)
 
Sedan far vi vidare till Hornsgatan där vi tar Söderledstunneln mot Medborgarplatsen. Det finns många stopp att välja på efter vägen...
 
Malmgårdsvägen som du fortsätter på för att komma till Vitabergsparken. 
 
Vi åker via Folkungagatan och Nytorgsgatan... Jag hoppar av och jag bestämmer mig för att gå till Vitabergsparken. Det var så soligt och fint, så varför inte passa på och sola lite!
 
 
Det blev en smoothie på Kajsas! Jag fortsatte sedan vidare.. Här skulle man kunna ha en pick-nick på någon av gräsmattorna. 
 
Du går förbi gamla hus...
Stockholm är fotovänligt. 
Jag går Skånegatan ner så långt det går.
Nytorget är så trevligt. Om jag inte har fel, så ska det vara en festival här snart? Sök på event i Stockholm :-)
Här gick jag en "Stand up Comedy" kurs över en helg för ett år sedan. Den kan jag rekommendera!
 
I krokarna ligger den bästa indiska restaurang som jag har ätit på! 
 
Jag googlade och den heter Shanti Gossip och ligger på Skånegatan 71. 
 
När du kommer till Katarina Bangata så finns det flera mysiga uteserveringar. 
Vissa lite lugnare likt en fridfull oas. Avkopplande plats för en AW!
 
Det känns som om jag har gått runt. Jag kom ut på Götgatan och förbi Folkungatan igen. Sedan ner i underjorden för att ta "tuben" hemåt. 
 
Det är inte så fel hemma heller i förorten!
 
Jag kände mig som en "duracell kanin" idag, hihi. Det blev lite lätt mat, sedan gick jag ut igen och satte mig i solen. 
 
Borta bra men hemma bäst!
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0