Att bli bortvald

Vill man att livet ska gå lite mer upp och ner, så kan jag föreslå att du börjar dejta! Ena stunden går du i ett lyckorus och i nästa sekund så råder det total tystnad och du undrar vad det var som hände. 
 
Jag dejtade en man under en ganska kort men intensiv period. Vi körde motorcykel (jag åkte med...), vi var ute på stan, cyklade mountainbike, käkade pizza och såg film ihop. 
 
Plötsligt så tar allt slut och jag känner att jag har förlorat en vän och en liten glimt av en framtid som jag trodde var möjlig... Jag såg mig själv som i en film, när jag sjönk ner på hallgolvet hemma och kände tårarna komma. 
 
Ska vi aldrig ses mer? 
 
 
Mycket tankar snurrar i huvudet och jag har svårt att koncentrera mig på jobbet. Jag hoppas ännu på att få ett sms där han skriver att han har ångrat sig, men när det har gått några dagar, så vet man att det inte kommer att hända. 
 
Idag när jag kom hem så gav jag mig ut på en jogging tur på en halvtimme och totalt så blev det en runda på en och en halvtimme, med en promenad hem. Det var så skönt att få rensa huvudet!
 
Har ni tänkt på det, att vissa dagar så känns det som om du får ett léende av alla människor du möter?
 
Så kände jag idag...
 
Det kanske såg ut som om jag behövde det :-)
 
Jag ska köpa en blomma och muntra upp mig själv!
 
Det kommer att gå över, men av en oförklarlig anledning, så vill jag ta mig tid att sörja. Jag stänger in mig i en kokong, och jag kommer ihåg alla fina minnen och jag är glad över att jag fick vara en del av hans liv under en kort underbar stund. 
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson
 
 
 
 
Anonym
2017-07-16 @ 12:14:13

😥 Livet tar oväntade och oönskade svängar ibland. Men det låter ju som om du inte vill ha mötet ogjort. Fina minnen betyder mycket, även om de är bitterljuva..... kram Y

Svar: Fint skrivet. Nej, jag vill inte ha det ogjort, jag är glad att jag fick lära känna honom. Man lär sig alltid något nytt, även om sig själv. :-)
ByPhyllis




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0