Tänk snälla tankar

Jag var och såg Star Wars i förrgår samma dag som den hade premiär. Det var en speciell känsla. Folk applåderade efter filmen, det var länge sedan jag var med om det. Jag gillar verkligen dessa filmer. När jag hör intro musiken så blir jag väldigt sentimental eftersom jag såg den första filmen på bio redan när jag var elva år. 
 
Det hade varit kul att få se om den på bio igen. Om du inte är en person som går jätte ofta på bio så kanske du är som mig att varje gång du gör det så upptäcker du vad kul det är? Då tänker jag alltid "nu ska det inte dröja länge till nästa gång...". 
 
Kan vi få snö till jul?
 
Nu tänkte jag fortsätta med Esther Zimmers "17 sätt att komma ihåg vem du är".
 
Jag har redan skrivit om de två första: Att se till att få nog med sömn och att börja skriva. Även fast jag bloggar så tänkte jag köpa en fin "skrivarbok". 
 
Nu till nummer tre: "Var noga med att välja dina ord". Esther Zimmer skriver att hon ansträngde sig för att undersöka vilka ord hon sa till sig själv och på vilket sätt hon pratade till sig själv. Rakt översatt så skriver hon "att dra nya ledningar till mitt tänkande". Jag tror att ni förstår. Vi har ju som djupa fåror i hjärnan som kommer av samma tankar som vi tänker om och om igen. Jag tyder det som att det gäller att byta ut dessa, eller vad tror du?
 
Precis nu kom jag på vad detta föreställer, haha. Det ser ut som olika rum..., hallen, sovrum, badrum...
 
När du blir medveten om vad du säger till dig själv, så blir du kanske lite chockad över att det inte alltid är så snälla tankar och att det kan vara saker som du upprepar. 
 
Esther Zimmer skriver att hon bytte ut alla negativa ord till positiva affirmationer som hon kunde tro på. Hon skriver att det tog tid, men att hennes liv ändrades drastiskt. 
 
Jag läser vidare om att vi använder en massa fraser utan att reflektera som till exempel: "Jag har inte tid", "jag kan inte", "jag är tjock" och "jag är pank". 
 
Rosendals trädgårdar.
 
Jag brukar tänka: "Skulle jag säga så här till min bästa väninna?"
 
Underbart med fredag! Jag ser fram emot en helg utan press vad gäller prov eller projekt. Fast om jag känner mig själv rätt så hänger nog kameran med på någon utflykt i alla fall. 
 
Tänk snälla tankar om dig själv!
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson
Lars Gustafsson
2017-12-16 @ 19:00:39
URL: http://nykterfyllekaja.blogg.se/

God jul Phyllis. Jag vaknade upp i Thai natten och läste din inspiresande blogg. Du har ofta så positiva inlägg och vackra bilder. Jag blir glad när jag läser din blogg. För mig blev det en tung start i Thailand då svärmor gick hädan, strax efter vi kom hit för drygt två vektor sedan. Men kram på dig från Chiang Mai tomten

Svar: Tack och God Jul på er i Thailand! Vad tråkigt, ni får skänka tankar till din svärmor under julhelgen. Ha det gott!
ByPhyllis




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0