Rensa garderoben

Visst är det skönt när du får något gjort som du har tänkt länge på. För mig var det utegymmet som jag har mått så bra av, men som av olika anledningar inte har blivit av de senaste två veckorna. Det brukar bara bli en dag i veckan, men oj vad jag kände skillnad efter upphållet. Jag fick dra ner på repetitionerna...
 
Det blev en joggingtur i den härliga solen. I lördags blev det en promenad. Om det inte hade regnat så hade jag tagit med mig kameran, nu fick det räcka med mobilen... Är det inte så att om du har bott vid havet så är du lite "fast". Jag bor inte vid havet längre, men i alla fall nära vatten. 
 
 
Jag är osäker på vilken typ av fotograf jag kommer att bli, men det kommer att bli mycket naturfoton i alla fall...
 
Nu till fjärde punkten av Esther Zimmer och "17 sätt att komma ihåg vem du är". De tre första var ungefär: "Unna dig nog med sömn", "börja skriva" och "välj orden noga som du säger till dig själv". Jag har gjort en del förändringar i min vardag som till exempel: Inget mer Netflix när jag går och lägger mig, jag läser en bok i stället och jag köpte en "skrivbok" häromdagen. :-)
 
Den fjärde punkten är: "Rensa i din garderob". Vad har det med att komma ihåg vem du är kanske du undrar? Esther Zimmer skriver att rensandet av åttio procent av hennes garderob var en vändande punkt i hennes liv. Om jag hade rensat bort så mycket, så hade jag nästan inte haft något kvar, haha. 
 
 
 
Esther Zimmer fortsätter: "Jag gjorde mig av mig kläder för hur de fick mig att känna och inte hur de fick mig att se ut. Jag släppte det gamla och lämnade plats för det nya". 
 
"I held each item in my hands and I closed my eyes and asked myself if it felt like a story I still wanted to tell."
 
Jag har redan rensat mycket i min garderob och just nu så håller jag på och bygger upp något nytt. I min nyligen "upptäckta" favoritbutik i stan vet jag att jag alltid hittar något. Jag kommer snart att bli en levande reklampelare för "Joy", hihi. Jag har också hittat ett bra ställe vad gäller skor...
 
Glöm inte att sprida kärlek...
 
Jag fick min fackliga tidning häromdagen "Karriär" där en "entreprenör" har skrivit en artikel. "Nimas" som han heter skriver tre karriärtips som jag tog åt mig...
 
Följ magkänslan: Gör det som känns rätt i hjärtat och det som du mår bra av.
 
Tänk inte för mycket - gör bara: Glöm inte att njuta under tiden. En klok man sa en gång "Life is not a problem to be solved, it is a mystery to be lived and enjoyed". 
 
Håll balansen: Karriär och jobb är bara en del av livet, det som ger oss mat på bordet och tak över huvudet. 
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0