Nyårslöften

 
Hur gör du för att "förgylla" den mörka årstiden? Gillar du också att varva ner den här tiden? Att bara få vara hemma och pyssla och att stoppa sig själv när allt börjar snurra för fort. Fråga dig själv: Måste allt vara så perfekt? När helgen kommer så behöver jag en obokad dag. För att stoppa att det blir soffläge, haha, så ger jag mig ut och springer och tar ett danspass på gymmet. 
 
Nu är det snart nytt år. Har du några nyårslöften? Vad jag tar med mig är att det krävs mycket tålamod när det gäller att göra förändringar. Det kanske inte alltid handlar om att ändra dig sjäv. Ibland kan det vara att ge mer av något eller att hitta tillbaka till något. Det vore skönt att tänka "jag är bra nog som jag är". 
 
Den vackra snön ligger kvar!
 
Kan det räcka med att börja tänka annorlunda? Istället för att bli arg på en person på jobbet så kan jag försöka känna medkänsla. Vad vet jag vad den personen går igenom? När jag av utan anledning känner mig irriterad på någon kanske jag ska försöka kärleksbomba den personen istället i tankarna. Jag kan fråga mig själv varför är jag irriterad? Kan det vara att den personen har något som jag är avundsjuk på?
 
Nya vägen till jobbet. Inte lika fint som Kungsholmen..., men jag gillar Gallerian. :-)
 
Tänk efter vad som skulle göra dig glad idag och gör det! Ikväll ska jag lämna in mitt fotoprojekt. Innan jag sätter mig och gör klart allt ikväll så vill jag komma ut och springa, det är vad jag behöver just nu. Om det är omöjligt att springa så går det lika bra med en promenad.
 
Nu ska jag fortsätta med Esther Zimmers "17 sätt att komma ihåg vem du är" annars blir det inte klart till Nyår! Den första punkten var att "få nog med sömn".
 
Nästa punkt är: "börja skriva". Esther berättar att det förändrade henne från att se sig själv som ett offer till att ta ägarskap över sitt liv. Jag får utveckla det mer, men det kanske är dags att köpa en dagbok?
 
Idag kanske blir en dag då du funderar på vad som får dig att må bra? Ibland behöver vi kärleksbomba oss själva också.:-)
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson
 
 
 
 
livetsallafarger.blogg.se
2017-12-12 @ 13:30:55
URL: http://livetsallafarger.blogg.se/

Åh vilket bra inlägg! Nyårslöften har alltid varit orimliga krav för mig, men i år har jag en plan! Jag har väldigt svagt immunförsvar av olika skäl, så jag är alltid sjuk och det drabbar träningen och träningen gör att jag mår bra! Så istället för att göra orimliga scheman osv så är mitt löfte att lära mig mer om mat, hur jag kan äta för att stärka immunförsvaret! Det är ju en process och inget jag förändrar över nyårsnatten, så det känns bra :) Inga orimliga krav den här gången.

Svar: Tack, vad fint du skriver! Jag tycker att det låter som en väldigt bra plan. :-) Det verkar som om du har tänkt till. Jag pratade om att jag ville lära mig mer om vegetarisk matlagning och att jag ville hitta tillbaka till glädjen att laga mat igen, då var det någon som gav mig en kokbok! Nu finns det inga ursäkter längre. Du kanske ska köpa det till dig själv i julklapp? Även fast allt finns på "nätet" så är det ändå en känsla att bläddra i en riktig bok. Det kan ju få bli en "nystart" för dig! Bra att du inte ställer några orimliga krav på dig själv. Visst är det en härlig känsla att ta hand om sig själv? Då tror jag att du sprider det vidare också utan att du tänker på det. Ha en härlig onsdag! :-)
ByPhyllis

Iza
2017-12-15 @ 21:39:36

Vilken bra idé! Är väldigt mycket för böcker annars, men jag har aldrig tittat i en kokbok, det var nog på hemkunskapen i högstadiet senast...! Det kanske fungerar och inspirerar bättre :) Nu får man ju välja vilken kokbok man vill till skillnad från skoltiden. Vill också lära mig mer om vegetarisk matlagning men det är så lätt att fastna i gamla vanor, det är så bekvämt att stanna..

Svar: Ja, visst är det bekvämt att bli kvar i gamla vanor. :-) Det gäller nog att ge sig själv tid att förändra dem och att ha tålamod... Det försöker jag i alla fall. Det kan ta månader för mig att få in en ny vana, haha, men sedan är jag stolt över mig själv när jag väl kommer igång. Själv tycker jag att det är härligt att bläddra i en bok. Om det är något recept som du får nytta av så är det ju bra och sedan kan den ju pryda sin plats i hyllan eller som en "table book". :-)
ByPhyllis




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0