Din historia

Hur har ditt år varit och vad är det första du tänker på när du reflekterar tillbaka? Vad är det bästa du har gjort? Det kanske kan ge dig en idé om vad du ska göra mer av. :-) För mig är det två saker som jag tänker på. Det ena är olycklig kärlek och det andra är min hälsa. 
 
Jag har en "killkompis" där jag vill vara mer än vän, men han vill inte det. Vi har varit ihop men nu har vi blivit vänner istället. I helgen så sörjde jag att det inte kan bli mer, men jag kände "att nu får det vara nog med sörjandet". Mina tankar gick hur jag skulle göra. Om jag skulle bryta helt för att slippa vara ledsen. Jag bestämde mig för att inte göra något just nu. Jag vill inte förlora honom som vän. 
 
Kanske en släng av vad jag hade i helgen, haha. Stackare som kör den här bilen...
 
Allt har sin tid. En dag så träffar han någon och jag också... och då kommer våra vägar att skiljas åt. Jag behöver läsa min lapp oftare där det står "njut av varje ögonblick" och "ha kul"...
 
Jag har fått höra att jag var beroende av vänner och av att ha något att göra när jag var liten. Idag känner jag likadant. Det är underbart med helger då det finns tid för att "bara vara", men ibland kan jag hamna i samma känsla som när jag var liten och sa till mina föräldrar "jag har inget att göra...", haha. Jag kan uppleva att luften går ur mig ibland och då blir det Netflix och soffhäng...
 
Det vore underbart att ha en hund då är du fullt sysselsatt! :-)
 
Det andra som jag tänkte på var hälsan. Jag har kommit underfund med att jag är väldigt trögstartad med att komma igång med nya saker, men att till slut så går det! Tänk på att det "lilla" kan göra mycket gott. En gång i veckan på utegymmet, en joggingrunda i veckan och ett danspass... Det låter inte mycket, men när du hoppar över de här små sakerna så kan jag lova att du märker skillnad. 
 
Då var det dags för den femte punkten med Esther Zimmer. Idag handlar det om en bok som hon föreslår. Esther Zimmer skriver att den här boken kommer att hjälpa dig med att komma underfund med vilken historia du vill berätta med ditt liv. Boken heter "A Million Miles in a Thousand years" av Donald Miller. 
 
Jag har redan beställt den på Bokus. Det kanske är den jag ska ta fram när jag vill lägga mig i soffan och titta på Netflix... 
 
 
En av Esther Zimmers punkter var att börja skriva. Jag köpte en "skrivbok". I den så skrev jag att min önskan för det nya året är att "leva livet". Kanske tänkte jag på att jag inte vill fastna i sörjandet? Ok, jag kanske får ägna nästa år åt att komma underfund med vad det innebär att "leva livet"?
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson
 
Ps bara så att ni vet att hjärtesorg innebär ju mycket kärlek också... Det här är en av mina bästa år någonsin...
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0