Den viktiga sömnen

Har ni tänkt på när ni börjar ett nytt jobb att ni känner er "onyttiga" i början? Jag har startat mitt nya uppdrag och som konsult så vet jag att jag "kostar" en del. Det är en väldigt trevlig arbetsplats och jag är tacksam! Jag ska släppa känslan av "onyttighet" och njuta av tacksamhetskänslan! 
 
Det blir ingen "vacker" promenad på morgonen som på mitt förra jobb, men jag har nära till Gallerian (!) och när det blir ljusare så tänkte jag promenera hem från busshållsplatsen så blir det ändå en fin "motionsrunda". Är det inte så att alla platser har sin tjusning?
 
Hej då vackra Kungsholmen! Månen lyste vackert även min sista morgon på väg till jobbet. 
 
Jag har hittat en trevlig bokhandel där jag köpte några julklappar igår! Där kommer det att bli fler besök! Redan nu har jag också spanat in en frisörsalong som säljer mitt favorit schampo. Sedan jag började använda det så känns det som om inget annat duger...
 
Det återstår att se om jag kan hitta några spännande fotomotiv i dessa trakter! Det kommer säkert att gå mer pengar än vad jag är van vid, haha. Jag kanske ska ha som mål att besöka så många butiker som möjligt i Gallerian, det finns inte så mycket annat att utforska här, eller? 
 
 
 
Jag läste en gammal artikel av Esther Zimmer där hon har som överskrift: "17 sätt att komma ihåg vem du är". Fram till det nya året så tänkte jag skriva om de punkterna. Har vi 17 dagar på oss? Ja, räknar man med idag så är det 17 dagar till julafton...
 
För mig är det lite att "tappa bort mig själv" genom att vara på ett shoppingcenter. Visst jag gillar mode, men egentligen är jag ingen "shoppingmänniska". Om jag får välja så finns det annat som jag skulle välja före... 
 
Fina gräsänder. Det känns så rofyllt när du ser dem simma sakta fram. 
Nu måste jag hitta ett annat fotoprojekt!
 
Låt oss gå till första punkten! 
 
"Skaffa dig ordentligt med sömn". Esther skriver ungefär så här, "när du känner dig utmattad och osäker, prioritera sömnen. Om du känner dig utmattad och som Esther skriver knappt kommer ihåg ditt namn, hur ska du då komma ihåg vem du är?"
 
Min fråga till mig själv är: Hur ska jag komma i säng i tid? Det blir något att fundera på!
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0