Hälsan är viktigast

Snart är det dags att fira in ett nytt år! Har du redan börjat fundera på Nyårslöften eller du kanske inte ger några? Jag brukar ha som en vision inför det nya året. Det här året hade jag en tanke om att satsa på min hälsa. Både mentalt och fysiskt. 
 
Bland annat så har jag hittat den viktiga andningen i yogan, jag mediterar varje morgon och jag har även kommit igång med att träna. Visst kan det ta tid att hitta din grej som du tycker är kul och att få in den i vardagen? 
 
Det syns inte så bra men det är en stor julgran framför slottet. 
Det var en tidig morgon på väg till jobbet och solen hade ännu inte gått upp...
 
Mitt uppdrag tog slut tidigare än planerat. Jag hade flaggat upp för en stressig arbetssituation och jag försökte komma med förslag om att få saker att fungera smidigare. Revisorerna skulle komma till oss och jag hade hört hur det hade varit tidigare år med en omänsklig övertid under en längre period som beror på att företaget är utlandsägt.
 
I mitt yrke är jag van vid att jobba mer i slutet av månaden och med årsbokslut, men däremellan så värnar jag mycket om min fritid och min hälsa. Min kollega har varit där när jag kommer på morgonen och han har varit kvar när jag går. Jag har frågat vad han gör och om jag kan hjälpa till. 
 
Bara två dagar till att njuta av min fina väg till jobbet...
 
Jag känner igen mig själv i hans situation, men jag vill inte hamna där igen. Bristen på tålamod och på kommunikation skrämmer mig. Självklart kommer också tankarna på att stå utan ett jobb. Det känns som om du ska kunna lära dig ett jobb genom "att ta för dig". Det är väl ett fenomen i vår stressiga tillvaro. 
 
Det känns sorgligt för det är en av de bästa platserna som jag har varit på. Nu är jag ändå glad och tacksam att jag har fått ett nytt uppdrag och jag tar med mig ny erfarenhet från det här jobbet.
 
Det får bli en "nystart"!  
 
Lärdomen som jag tar med mig är hur jag ska hantera en svår situation och jag har upptäckt saker som jag vill förbättra hos mig själv. Fast egentligen spelar det ingen roll hur mycket du erkänner dina svagheter, när allt kommer omkring så är ju hälsan viktigast!
 
Tusen kramar 
Phyllis Andersson
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0